דף הבית / אקטואליה / ישראל היום / ישראלים נגד ישראל

ישראלים נגד ישראל

שאלה: אנחנו רואים שיש ישראלים שפועלים נגד ישראל. איך ישראלי יכול להזדהות יותר עם כאב של עם אחר, לעומת הכאב של העם שלנו?

תשובתי: לכל ישראלי יש שנאה כלפי "ישראל", זה קיים בו. ראינו דוגמאות לכך במהלך ההיסטוריה. זו שנאה למושג "ישראל" מפני ש"ישראל" זו נטייה שהיא מחוץ לטבע, מחוץ למצב הנורמלי שקיים בעולם שלנו, וכך אנחנו חיים עד גמר התיקון. בכל אחד מאיתנו יש חלק ששונא את המדינה, את הדת, את הישראליות שבו. זה חייב להיות כך מפני שאנחנו נמצאים במצב לא מתוקן, אנחנו נמצאים בשבירה פנימית. מצד אחד אנחנו רוצים להגיע לחיבור, לאהבה, למה שאנחנו מבינים ומרגישים שזה כנראה טוב, אבל מצד שני יש בכל אחד ואחד מאיתנו כוח דחייה ששונא את החיבור עם אחרים. זה מה שקורה בינינו, וכל אחד מאיתנו שבור בפנים לימין ושמאל, לחלק אגואיסטי וחלק אלטרואיסטי.

שאלה: האם יש הבדל בשנאה בין יהודי ליהודי, נניח בין יהודים שחיים בארה"ב ביניהם, או ישראלים ביניהם? יש איזו ייחודיות בשנאה של ישראלים נגד ישראל או שזה אותו דבר?

תשובתי: יש בזה כל מיני אופנים ורמות, אבל זה אותו הדבר. זה נובע רק מדבר אחד, שבתוך כל יהודי יש שנאה עצמית לזה שהוא יהודי, לכך שיש לו שורש להיות למעלה מהטבע.

שאלה: אני שואל על הישראלים במיוחד, כי אולי זו שנאה עמוקה יותר?

תשובתי: היא יותר עמוקה וחריפה, וזה לא תלוי במדינה, וזה לא תלוי בזמן שבו אנחנו חיים, אלא מפני שחלק מהאנושות קיבל מפתח לחיבור, מפתח להתחבר לבורא, מפתח לעלות מעל האגו האנושי, אז הוא נמצא בפיצול פנימי. מצד אחד הוא אגואיסט כמו כולם, ואפילו יותר מכולם, ומצד שני יש לו מפתח לעלות מעל כולם ולהיות אלטרואיסט. ואם הוא לא משתמש בצורה האלטרואיסטית שיש בו, אז הוא יכול להשתמש בצורה האגואיסטית שיש בו יותר מכולם. הוא יכול לנצח את כולם ולכן היהודים הם כל כך מצליחים בכל תחום בעולם, כי הם משתמשים בכוח האגואיסטי הרע שבהם. הכוח העצום הזה קיים בהם כדי לעלות מעל הכוח הרע ולהגיע לאלטרואיזם, אבל הם משתמשים בו לרעה.

 

מתוך ישיבת כתבים, 9.8.2022

 

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest