דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / "ירידה" כאמצעי להתקדמות

"ירידה" כאמצעי להתקדמות

הערה: לדבריך צריך להשתדל להרגיש יחד את הירידה.

תשובתי: יש ירידות ועליות שאותן אנחנו מרגישים יחד, ויש ירידות ועליות אישיות.

שאלה: מה זה אומר להרגיש מצב של ירידה עם כל הקבוצה?

תשובתי: תלוי כיצד כל אחד מפרש את הירידה. אני מפרש את הירידה, כמצב של ניתוק מהבורא או מהקבוצה, כלומר מהתקדמות. למשל, אני יכול להרגיש כבדות כלשהי, אבל עדיין לא יכול לקבוע שזה ניתן לי לצורך התקדמות, אלא אני פשוט נמצא תחת השפעת הכבדות. אבל כאשר אני מתחיל לתפוס את הכבדות כמכשיר לתנועה קדימה, אז היא הופכת עבורי אמצעי להתקדמות, ואז אני עובד איתה בשמחה, בגלל שאני מבין שהודות לכך אתקדם.

כאשר יש לנו מטרה משותפת, ואנחנו מבצעים פעולות משותפות, אנחנו חיים את החיים המשותפים,  אז אנו חווים במידת מה ירידות ועליות משותפות, ובמידת מה הן אישיות. צריך רק להשתמש בזה שאנחנו יכולים לעבוד יחד ובאופן כזה להשיג תוצאה משותפת.

כאן אני פחות או יותר מבין, באלו מצבים נמצאים החברים שלי ועליי לעזור להם, להשתתף בזה. למשל, לפני כנס חשוב לנו מאוד שנהייה בהתפעלות, נדבר על חשיבות המטרה, חשיבות המפגש שלנו, חשיבות הכנס, חשיבות הלימוד. את כל זה עלינו לאסוף בינינו ולגרום התפעלות זה לזה.

באופן כזה מופיע שדה משותף: הבורא לא יתגלה באיזו הרגשה אישית, אלא בשדה המשותף. זה חשוב מאוד, מפני שההתגלות שלו יכולה להיות רק כאשר אנחנו כבר מקושרים בעשירייה, באיזו הידמות לכלי אחד.

מתוך שיעור על השאלות של הכלי העולמי, 13.02.2019

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest