דף הבית / אקטואליה / ישראל היום / יציאה ממצב ללא מוצא

יציאה ממצב ללא מוצא

שאלה: הטבע של האדם הוא כזה, שבמצב ללא מוצא הוא מוכן לכל מיני פתרונות לא הגיוניים. לכן, אם בישראל באמת נוצר מצב קריטי, אז הוא יגיד: "אז מה נשאר לי לעשות? בואו ננסה להתחבר".

תשובתי: ללא חיסרון, ללא ייסורים זה בלתי אפשרי. הבעיה היא בלהקל על הייסורים האלה. אנשים צריכים לראות מראש, שזו הדרך הטובה והקלה, שפותרת אותם מכל הבעיות: הפוליטיות, הצבאיות, הכלכליות, האידיאולוגיות וכולי, מחסלת את האנטישמיות, מסובבת את כל העולם ליחס טוב כלפינו.

אבל עד שאנחנו לא נגיע לפחות לחיבור מינימלי כולל בינינו, אנחנו נהיה חייבים בו זמנית לעמוד על המשמר בכל הגבולות. אבל ברגע שאנחנו נשיג איחוד כולל, אז נראה באופן ברור לחלוטין, עד כמה כל הגבולות האלה לא נחוצים. אנחנו נזמין בעולם את אותו האיזון, שלו הוא זקוק.

אני לא מפנטז, אלא אני אדם מאוד ריאלי. אני מדבר על כך, שבעולם קיימים כוחות שאותם אנחנו, עָם ישראל, יכולים לנצל, וחבל מאוד שאנחנו לא עושים זאת. לכן, כל העולם כאילו אומר לנו שאנחנו מהווים הסיבה לכל הייסורים. יש בזה מן האמת.

בידיים שלנו נמצאת שיטה מדעית רצינית, אף על פי שכלפי חוץ היא נראית כמשחק ב"להיות ילדים טובים". אותה אנחנו צריכים ללמוד וליישם.

מתוך שיחה על המצב בישראל, 22.11.2012

ידיעות קודמות בנושא:
תיקון מתוך נחיצות פנימית
התיקון מתחיל מאלה שהתעוררו
על מי מוטל התיקון?

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest