דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / ים סוף כבר נמצא לרגלינו

ים סוף כבר נמצא לרגלינו

האדם עובר דרך ארוכה, עד שהוא מברר מהי בדיוק העבודה שלו. הוא מגיע ללמוד מתוך חיפוש אחר משמעות החיים, כלומר, חיפוש אחר מילוי אגואיסטי. והוא נשאר באותה הכוונה ההתחלתית למשך זמן רב. עד שבסופו של דבר הוא מתחיל לשמוע שלגמרי אסור, כלומר "אי אפשר", למלא את הרצונות האגואיסטיים הללו. אז מה לעשות?

אומרים שאפשר ליהנות רק מהשתוות הצורה עם הבורא. רוצה ליהנות? – תלמד ממנו כיצד ליהנות מהשפעה. אבל לא מההשפעה כפי שאתה מבין אותה: השפעה למען סיפוק עצמי, אגואיסטי. ההשפעה האמיתית היא ההשפעה שגורמת נחת רוח לבורא, ורק מזה תוכל ליהנות.

כלומר, יש כאן הופכיות כפולה: אנחנו צריכים לשנות גם את הרצונות שלנו וגם את הכוונות שלנו – את המקום שבו מורגש התענוג. וכאשר האדם עובר לרצונות החדשים הללו, שאותם הוא לחלוטין לא מבין, אומרים לו: הנה, עכשיו תיהנה. זה לגמרי לא דומה למה שהוא מתאר לעצמו היום, במצבו הנוכחי, האגואיסטי. הוא חייב לבצע מהפך בתפיסה שלו מספר פעמים.

ובדרך הזאת אפשר להיאחז רק בעזרת הקבוצה, הסביבה. הרי בכל פעם שהוא מתקדם מעט קדימה – הוא מרגיש שהוא עוד יותר ילד, עוד יותר מבולבל ועוד יותר מאבד כוחות. וזה כל כך מנוגד להתקדמות הרגילה, המוכרת לנו, שבה התרגלנו לקבל יותר, להבין יותר ולהרגיש יותר – שהאדם לא מסוגל לסבול כזאת "התקדמות" שנעה כביכול בכיוון ההפוך.

הוא לא מבין איך אפשר לעבוד ולהרגיש יותר ויותר ריקנות וחוסר הבנה, פשוט מצב של מוות, של חוסר אונים מוחלט, כשלא רואים שום אור בקצה המנהרה – חושך מצרים מוחלט, ים סוף. וכל זה נקרא התקדמות?

האדם מרגיש אבוד לגמרי, אבל אם הוא ממשיך, למרות הכול, הוא מתחיל לגלות שללא המעבר דרך המצבים הללו, אי אפשר להגיע לרצונות האמיתיים – לקבלה על מנת להשפיע. לא נשאר לו מהמצב הקודם לא ההרגשה, לא ההבנה, לא הגישה הקודמת, לא הכוונה, לא המטרה ולא ההתקדמות הרגילה – הכול נראה חדש לגמרי וכל כך מנוגד לכל הניסיון הקודם שלו, שפשוט אי אפשר להסתכל על זה מרחוק.

הדבר היחיד שיכול לעזור לו כאן – זה לארגן מסביבו תמיכה ולהתכלל בלימוד, כך שבזכות הלימוד, החינוך, העבודה בקבוצה וההפצה, הוא יתפתח מעט, כמו ילד שמשחק, ובמקביל לכך גדל. וכך, בצעדים קטנים, הוא יתקדם לאט לאט לאותו המצב שבו הוא יוכל לסבול את הרעיון הרוחני.

הוא מתחיל להבין שיש בעולם הרבה שיטות רוחניות ומיסטיות שונות, אבל כאן הוא נתקל בשיטה שתוציא אותו למציאות חדשה, ותהפוך את התפיסה שלו. ורק אז הוא יבין מה קורה איתו.

לכן, אי אפשר להסביר את זה לכולם. ולא לחינם נאמר: "אלף נכנסים לחדר ואחד יוצא להוראה". הרי רק אם יש בנשמת האדם מוכנות להשיג את האמת בכל מחיר – זה מה שמחזיק אותו בדרך.

ואם הוא באמת מוכן לזה, אז הסביבה יכולה לעזור לו לעבור את השלבים הללו במהירות ולהצליח להשיג, עוד בחיים האלה, את עולם האמת!

מתוך שיעור על מאמר של הרב"ש, 16.01.2012

ידיעות קודמות בנושא:
יד של עזרה שמושטת מתוך החושך

גרם אפסי של רצון
מה מצפה לנו בצד השני של ים סוף (הים הסופי)?

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest