דף הבית / המשבר ופתרונו / ילד של המאה ה-21

ילד של המאה ה-21

deti_4069_us.jpg

דעות המומחים: האדם החדש, הוא לא אגואיסט גדול, הוא מביט לתוך עצמו כדי למצוא את עצמו בעולם של היום. הוא אינו שואל שאלות על העולם, הוא מחשיב כל דבר סביבו כנורמה. הוא לא יכול לדמיין לעצמו את העולם "הטרום-וירטואלי" של הדור הקודם, זה לא מעניין אותו, יותר חשוב בשבילו לדעת דברים חדשים על החיים המודרניים.

ילדים אינם יודעים דוגמאות מהעבר. העולם שלהם הוא היחיד שאפשרי. לכן, מגיל צעיר הם מוכנים לתחרות, למלחמה על הישרדות. החצר נעלמה מחייהם כמקום של תקשורת ואינטראקציה עם החברה. לילדים של היום, הניסיון הזה אינו חשוב. הילד יושב מול המחשב ובעצמו מחליט עם מי לדבר. אבל כאשר הוא מגיע לעולם האמיתי, הלא וירטואלי, הוא אינו מסוגל לתקשר כראוי עם אנשים.

מגיל טרום בית ספר הילד מקובע על השגת תוצאות. אם כל הזמן להעלות לו את הסף ולא לעצב בו הערכה עצמית חיובית, הוא אף פעם לא יהיה מרוצה מהתוצאות, וכאשר הוא לא יגיע לרצוי הוא יחווה הרגשת אשמה, ומכאן נובעות נוירוזות לכל החיים. כאשר הילד נמצא במרוץ שלא נגמר, הוא פוסח על ההנאות הרגילות ותמיד חושב רק על איך לעמוד בציפיות של הוריו. הילד המודרני יכול לסמוך רק על עצמו, ומחפש להגיע להסתגלות בחברה באופן עצמאי.

אבל בזכות המילוט שילדים מוצאים בסביבה המקוונת, ירד שיעור הפשע. כל ה"תת-תרבויות" של המתבגרים הן לא מיליטנטיות, הניגוד בין המתבגר לעולם נעלם בהדרגה. אין תוקפנות בקרב הילדים, הם מגלים הזדהות ואמפטיה. הילד המודרני הוא אדם עצמאי, שמגיל צעיר מסוגל לקבל החלטות משלו.

מזון מהיר, צ'יפס, חטיפים, משקאות ממותקים, הפחתה בצריכה של אוכל ביתי, מאפים, נקניקיות, מזון מהיר – כל זה משפיע על בריאותו של הילד, כמו גם חוסר פעילות גופנית. אפילו כאשר הילדים יוצאים לרחוב, הם עסוקים באותם הפלאפונים והטבלטים. הילד של המאה ה-21 הוא ילד לא מספיק מפותח מבחינה גופנית וחשוף למחלות רבות.

התייחסותי: אנחנו כולנו נמצאים בתקופת המעבר מהעבר לעתיד, מהעולם האגואיסטי לעולם האינטגרלי, האלטרואיסטי. האדם עוד יצטרך להשתנות במידה רבה ובמובנים רבים. הטבע יכפה עלינו את השינויים הללו בלי לבקש את אישורינו או לשאול את דעתנו. אם אנחנו נחקור את מה שקורה לנו ואת מגמת ההתפתחות שלנו, אנחנו נוכל לעזור לעצמנו ולעבור את השינויים הנדרשים במהירות ובקלות. החינוך האינטגרלי נועד לעזור לנו בזה.

ידיעות קודמות בנושא:
הילדים נהיו אחרים…
תם עידן העבדים
המחשבים תפסו את מקומם של הצעצועים המסורתיים אצל הילדים

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest