דף הבית / חינוך, ילדים / ילדים אוטיסטים: הסביבה קובעת הכול

ילדים אוטיסטים: הסביבה קובעת הכול

שאלה: היום אחד מכל מאה ילדים סובל מאוטיזם. מהו העולם הזה של האוטיזם מנקודת מבטה של חכמת הקבלה? איך אפשר להציץ לתוכו, איך אפשר להבין את האנשים האלה?

תשובתי: הנפש של האדם היא תופעה מגוונת ורב-שכבתית. ככל הנראה, ישנו סיווג של ילדים אוטיסטים לפי איזה שהם סימנים חיצוניים ופנימיים, לפי מבחנים וכולי. אבל בתפיסת האנושות שלי והמציאות הכללית, לא הייתי בוחן את האנשים האלה בנפרד מאחרים. כי הרי כולנו אוטיסטים במשהו, במשהו נורמליים, במשהו גאונים ובמשהו איכרים טיפשים לגמרי, עבדים, בני חורין, אדונים ומשרתים. כלומר בכל אדם הכול נמצא בשילובים שונים.

הכול תלוי בהתכללות של האוטיסטים בסביבה הסובבת אותם, מפני שסביבה היא הדבר העיקרי ביותר, שמבדיל אותנו משאר בני האדם. לכן אני חושב שאנחנו פשוט לא מצאנו עדיין את השיטות הנכונות, בעזרתן אפשר לחבר את האוטיסטים עם אנשים רגילים.

אוטיזם זו בעיה סוציאלית של קשר הדדי עם הסביבה. אם סביב הילד תיווצר סביבה נכונה, קבוצה, חברים, וזה יאורגן בשיתוף פעולה הדדי מוצלח עם ילדים קצת יותר גדולים, שיודעים כיצד להתנהג, אז אני בטוח שאפשר להוציא את הילד מכל מצב, מפני שהשפעת הסביבה, במיוחד על אוטיסט, נותנת אפקט עצום.

אני לא יודע באילו אמצעים תרופתיים משתמשים המומחים, אבל בתפיסה ובהבנה שלי, השפעה מטרתית נכונה לא רק על הילד, אלא על כל אדם, מסוגלת להעביר אותו לכל מצב. היא יכולה לעשות מכל אדם נורמלי, אוטיסטי, ולהיפך.

מתוך תוכנית הטלוויזיה "הדור האחרון" מס' 13, 9.7.2015

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest