דף הבית / חינוך, ילדים / יישוב הסכסוך במזרח התיכון

יישוב הסכסוך במזרח התיכון

דעה: בחינה מדוקדקת של תהליך המו"מ מובילה למסקנה כי הפלשתינאים אינם רוצים את סיום הסכסוך עם ישראל, הרי זה יחייב את ההנהגה הפלשתינית לקחת על עצמה אחריות על אזרחיה הערביים ולא להתעסק בהסתה נגד "הישות הציונית".

אף נציג של הרשות הפלשתינית מעולם לא רצה לקחת על עצמו אחריות מסוג זה. כל פקידי הרשות ניצלו את תהליך השלום אך ורק בכדי להעשיר את חשבונות הבנק שלהם.

העניין הוא, שהציבור המכונה "פלסטיני" הוא ערב רב של חמולות עירוניות שאין ביניהן שום מכנה משותף ושאף מסרבות להתחתן אחת עם רעותה. זאת אמת ידועה שתושבי חברון אינם מתחתנים עם תושבי המחנות מסביב, תושבי מזרח ירושלים אינם מתחתנים עם תושבי שכם. כך נוהגות גם שאר החמולות.

מבחינה זו, הסכם עם ישראל יסיר את התפאורה שנקראת "העם הפלסטיני". תושבי האוטונומיה ייכנסו למאבקים פנימיים שמהם חוששים מנהיגי הרשות.

מעבר לכך, כל הסכמה עם מדינה יהודית בארץ ישראל תהיה דה פקטו הודאה כי הנרטיב הפלסטיני הוא נרטיב מומצא שנועד אך ורק להוביל את מדינות ערב למאבק ביהודים בטענה כי מדובר במלחמה בכובש הקולוניאליסטי הציוני.

זו אגב הסיבה מדוע הפלסטינים מכחישים בצורה ילדותית כל סממן יהודי אוטנטי בארץ, כמו קיומו של בית המקדש או קיומה של ממלכה ישראלית. מבחינתם כל גילוי ארכיאולוגי שנמצא בארץ הוא חלק מהמורשת הפלשתינית והם בעצם צאצאי הכנענים או הפלשתים הקדומים שהיו כאן.

מדינת ישראל חייבת לחקור את המוצא של האוכלוסייה הערבית בארץ. שהרי על פי מחקרים שונים, ל- 60%-70% מהתושבים הערביים ישנם שורשים יהודיים. יש לנסות להגיע לדיאלוג עם קבוצות אלו במטרה לגייר אותן.

אגב, כך פעלו מלכי החשמונאים ביחס לאדומים, ואין מבחינה זו מניעה אמיתית לפעול כך כיום במיוחד כלפי כל הפלסטינים שהם צאצאים אמיתיים של יהודים.

תגובתי: מה שיעזור זה רק שעם ישראל יקיים את משימתו וייעודו: להראות לאומות העולם את סולם העלייה למדרגה הבאה של התפתחות האנושות – להידמות לבורא בתכונת "ואהבת לרעך כמוך". יש לרכז לכך את כל המאמצים ותשומת הלב שלנו.

ידיעות קודמות בנושא:
הם לא צריכים שלום
דוגמא לעולם כולו
מהיכן הופיעו היהודים על פני כדור הארץ

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest