דף הבית / קבלה לעם / יהדות וקבלה / ייעודו האמיתי של התנ"ך

ייעודו האמיתי של התנ"ך

התנ"ך הוא ספר החיים. הוא מסביר לנו איך לעלות מעל היחס הרגיל שלנו לחיים, ואיך לזרום בזרימה אחת, כמו בנהר שבו האדם מתחבר עם המים וזורם בתוכם.

אם אנחנו באמת רוצים לקרוא את התנ"ך, לא מספיק לנו לדעת את השפה העברית, אלא עלינו לדעת שפה חדשה – "שפת ההשפעה". אותה יודע מי שנמצא בתכונת ההשפעה, תכונת נתינה מיוחדת, פנימית, שמאוד לא פשוט לרכוש אותה. אך מי שכן רוכש אותה נמצא במציאות של אהבת הזולת, ולא במציאות של אהבה אגואיסטית.

אלו שמתעלים מעל הטבע האגואיסטי שלהם לטבע אלטרואיסטי, רק הם יכולים לפתוח ערוץ חדש של תפיסה, של מחשבה והרגשה, ובהם לחיות בחיבוק עם התנ"ך.

איך הופכים את הטבע שלנו, ומפתחים את אותה תכונת השפעה? רק באמצעות חכמת הקבלה. בעזרתה ניתן להפוך את הטבע שלנו, וכך במקום שנחפש לקבל תענוג לעצמנו על חשבון הזולת, נתחיל לרדוף אחר תענוג מנתינה לזולת, מהשפעה. אלא שלהבדיל ממה שנהוג בעולמנו, שבו אנחנו נהנים מנתינה למי שאנו אוהבים בלבד, כאן התענוג הוא מנתינה באופן חד סטרי, ללא קבלת דבר בחזרה.

כתוצאה מכך, אנו מגלים רמות של השפעה הנקראים 125 מדרגות, אשר בהתאם להם אנו מתחילים להרגיש ולהבין את הכתוב. בתחילה זה מופיע בתוך ההרגשה ולאחר מכן בתוך ההבנה, מה שנקרא "הלב מבין". כלי הקליטה שלנו מתרחבים, ואנו מגלים בתוכנו עולם שלם שכולו פועל לפי תכונת ההשפעה בלבד. אז ספר התנ"ך בונה אותנו יותר ויותר עד להכרת הכוח האחד המחזיק את כל המציאות. כך שלפי המידה שרכשנו תכונה אלטרואיסטית כזאת, באותה מידה אנחנו מתעלים מעל הטבע האגואיסטי שלנו, ובהתאם לזה "נפתח" לנו ספר התנ"ך.

בשלב זה נגלה שכל המציאות נמצאת בנו, שכל הסובב אותנו – הדומם, הצומח, החי והמדבר נמצאים כולם בנו. אנחנו זה כל המציאות, ואת המציאות הזאת מנהל כוח מיוחד של השפעה ואהבה, כוח שסובב אותנו ואת כל העולם שלנו.

מה הצעד הראשון בדרך לקריאה בתנ"ך?

אם נשתדל לבנות סביבה אלטרואיסטית, שבה נתנהג ביחסים של השפעה ואהבת הזולת, בזה נבנה מתקן, מנגנון שבאמצעותו נשיג את תכונת ההשפעה. ככל שנשתדל לייצר את המודל "המתוקן", נופתע לגלות עד כמה שאנו הפוכים ושונים, ועד כמה שחסרה לנו אותה התכונה. כאן נרגיש על בשרנו את הצורך בעזרה הדדית, כי חיבור בין אגואיסטים יכול להתקיים רק כאשר כל אחד, וכולם יחד, מתעלים מעל האגו הפרטי ומתחברים יחד מעליו.

כשמשיגים את צורת החיבור הזאת, מתחילים להרגיש תופעות רוחניות למעלה מהאגו, למעלה מתכונת הקבלה שבנו – זוהי תכונת ההשפעה!

בתוך הרגשת האיחוד שלנו, במצב בו אנו "כאיש אחד בלב אחד", באותה נקודת ההלחמה שיש בינינו, אנו נתחיל לחוש את מהות התנ"ך. כשכך נתנהג, נוביל את עצמנו לתכונת ההשפעה, ונבין על מה כתוב בספר.

להיות "עם הספר"

כל עוד אנחנו לא מתעלים מעל האגו שלנו, ולא משיגים את אותה נקודת החיבור בינינו, אנחנו לא נקראים "עם הספר". אמנם שהספר שייך לנו, אבל אנחנו נמצאים ב"גלות" ממנו, בגלות מאותה הקומה השנייה בה נמצאים בעלי הספר. לכן, עלינו להגיע לאותו המצב שהוא כולו השפעה, אהבת זולת, אהבת עולם, ואז נבין מה כתוב בו. רק עם תכונת האהבה, עם תכונת החיבור בינינו, בערבות הדדית, נוכל לפתוח את ספר הספרים ולקרוא בו נכון.

בימינו, אנו עולים שוב מהגלות אל הגאולה כדי לגלות את פנימיות ספר התנ"ך. את הגילוי הזה ניתן לעשות רק על ידי חיבור ואהבה שמושגים באמצעות חכמת הקבלה.

מתוך התוכנית "חיים חדשים" מס' 501, 15.1.2015.

הרב לייטמן - ספר תנ"ך

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest