דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / קבוצה / הפצה / ייעודה של חכמת הקבלה

ייעודה של חכמת הקבלה

שאלה: מדוע אתה עוסק כל כך הרבה בכל מה שמתרחש בעולם ובחברה? האם זה מהווה חלק מחכמת הקבלה? חכמת הקבלה מתארת את העולם העליון, ולא את החברה של העולם שלנו?

תשובתי: בעל הסולם במאמרו "חכמת הקבלה ומהותה" נותן הגדרה לחכמת הקבלה, כ"שיטה לגילוי הבורא לבני אדם בעולם הזה", כלומר לאלה שנמצאים בדרגת התפתחות טבעית (אגואיסטית). דווקא לחנך אותם עד לכזאת דרגת קשר ביניהם (לתקן את השבירה של הנשמה היחידה, החטא של אדם הראשון), כדי שבהם יתגלה הבורא, זהו ייעודה של חכמת הקבלה.

זה ממומש בחינוך וההשׂכלה האינטגרליים כדי לחבר את האנשים לאחד שלם, כמו שכולם נמצאים בסירה אחת, בערבות הדדית. העבודה הפנימית הזאת של כל אחד על עצמו ממומשת בחברה (בקולקטיב). דווקא משום כך חכמת הקבלה נקראת "התורה הפנימית" או "תורת אמת". והתורה מהווה תרופה נגד האגו, כמו שנאמר: "בראתי יצר הרע, בראתי תורה תבלין".

לכן חכמת הקבלה מתגלה דווקא עכשיו לצורך המימוש של הפרויקט הרוחני העולמי, תיקון הטבע הרע של האדם. במידת תיקון האגו, בחלק המתוקן שלו, האדם מתחיל להרגיש במקום האגו, במקום שנאת חינם, את תכונת ההשפעה והאהבה לזולת, שבה מורגש הקיום העליון, העולם העליון, ובתוכו, הכוח העליון המנהל, המתקן והממלא, הבורא.

ידיעות קודמות בנושא:
להגשים את הייעוד שלך
מגע עם שדה המידע
הדרך הנפלאה לפסגה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest