דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / ייסורי מצפון מחטא

ייסורי מצפון מחטא

שאלה: מה משמעות העיקרון הקבלי שלפיו ייסורי מצפון מחטא גרועים מהחטא עצמו?

תשובתי: כאשר אנחנו מתחילים ללמוד את חכמת הקבלה, מופיעים אצלנו כעבור זמן מה ייסורי מצפון כמו: "למה הייתי כזה? באיזו צורה רעה נהגתי אז!", וכולי.

העצה שלי היא לא להיכנע בשום אופן למצבי רוח ירודים. הם ניתנים לנו בכוונה, כדי שבמקום המחשבות האלה נאמר מיד: "זה לא אני. אין עוד מלבד הבורא. ואם ישנן טענות כלשהן למעשיי הרעים מהעבר, אז בבקשה, תיפנו אליו. הוא ברא את כל זה, המציא, ביים הכול, כמו במאי גדול. לי אין כל קשר לזה".

זוהי האמת, אף אחד לעולם לא יבוא אלינו בטענות על מה שעשינו. הבעיה של האדם היא רק בדרך הרוחנית. וכל עוד לא התחלנו בה, אנחנו נחשבים בדרגת החי, ולכן אין איתנו שום חשבון.

רק כאשר אנחנו מתחילים להתפתח רוחנית והופכים לבני אדם, החל מדרגת עובר רוחני והלאה, אז כבר נעשה איתנו חשבון. לפני כן לא, מפני שרק האגו הוא שמנהל אותנו.

לכן אף אחד לא בא אלינו בטענות. אנחנו רק מתארים לעצמנו את זה כך, כדי שמעל לכל הבעיות נקבע במהירות המרבית את יחידות הבורא: זה רק הוא והכול ממנו.

שאלה: האם חוסר מרץ נובע ממחשבות על חטא עתידי, ואילו ייסורי מצפון ממחשבות על חטאים בעבר? האם חל איסור לעסוק במחשבות על חטאים?

תשובתי: אין מה לדבר על חטאים עתידיים. אדם לא יכול לתכנן מעשים אגואיסטיים, אף אחד לא ייתן לו לעשות זאת,  זה אפשרי רק ברומנים. הוא יכול רק לתאר אותם לעצמו.

על העבר אסור לדבר, מפני שכל דקה שעברה בחייך חושבה ובוצעה על ידי הבורא, "אין עוד מלבדו" אין לך שום אחריות על כך. גם אין צורך לעסוק בעבר, מפני שכל מה שהתרחש היית חייב לעבור. אם היית רואה מה עליך לעבור בעתיד… אבל לא מראים לך את זה.

שאלה: איך אפשר לנצל את הניסיון שנצבר מהמצבים הקודמים אם לא חושבים עליהם?

תשובתי: שום ניסיון לא יכול להצטבר מהמצבים הקודמים. אסור ללמוד מהעבר. עליך לפעול ב"אמונה למעלה מהדעת", והיא שונה לחלוטין בכל מדרגה חדשה.

עליך לפעול רק בהשפעה לבורא, מבלי להציג לעצמך דוגמאות ממעשים קודמים. הן לא יפעלו. נדמה לך שעליך להישען על מידע קודם, לרשום לעצמך ביומן מעשים קודמים כדי לא לחזור עליהם יותר, אבל בני אדם מנוסים מבינים שזה חסר תועלת. מה שעשית בעבר אלף פעמים, אתה תעשה שוב אלף ואחת פעמים.

שאלה: אכן, מתוך ההיסטוריה רואים שהאנושות לא לומדת דבר. מדוע זה כך?

תשובתי: מפני שבכל פעם מתגלה בנו שכבה חדשה של אגו, שמתגלה כדי שנעבד אותה עד לצירופה לעליון. לכן אני כאדם חדש בכל רגע, כפי שכתוב: "בכל יום יהיו בעינייך כחדשים".

שאלה: אז מהיכן רוכשים חכמה וניסיון בלימוד חכמת הקבלה?

תשובתי: חכמה וניסיון נרכשים לא מהכרת מצביי הקודמים, הם כולם יכולים להיעלם. רק מתוך תכונת ההשפעה שפועלת בתוכי היום, היא שלי. היא נקראת חכמה, מפני שלתוכה נכנס "אור חכמה" (אור של חיים), שנכנס לתוך "אור חסדים".

מתוך שיעור וירטואלי, 26.11.2017

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest