דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / ייחודיות הכוח שמנהל אותנו – חלק ה'

ייחודיות הכוח שמנהל אותנו – חלק ה'

דרך ארוכה אל הבורא.

בעל הסולם, ספר "שמעתי", מאמר "אין עוד מלבדו": "וזה דווקא אם באמת, שיש לאדם הזה רצון אמיתי. אז, האדם הזה מקבל עזרה מלמעלה." 

רצון אמיתי מופיע בהדרגה דווקא הודות לזה שהאדם יורד ועולה, יורד ועולה, מתאכזב ושוב משתוקק לחיפוש אחר הבורא. רק כך נוצרת בו השתוקקות נכונה לבורא.

אבל עדיין לא מובן לנו מה זו "השתוקקות נכונה", מפני שהיא ממוינת בהדרגה מתוך היחסים הקודמים הלא נכונים ושאינם מוגדרים במדויק למושג בורא.

"וזה דוקא אם באמת, שיש לאדם הזה רצון אמיתי. אז, האדם הזה מקבל עזרה מלמעלה, ומראים לו תמיד, איך שהוא לא בסדר במצב הנוכחי. דהיינו, ששולחים לו מחשבות ודעות, שהם נגד העבודה." תראו כמה "מסובבים" את האדם. "וזהו בכדי שיראה, שאין הוא בשלימות עם ה'."

כלומר הוא עדיין לא מוכן, לא מבין ולא מרגיש מה זה אומר לגלות את הבורא ולקבוע אותו כמקור יחיד שקיים לכל המתרחש בתוכי ומחוצה לי.

"ועד כמה שהוא מתגבר, הוא רואה תמיד, איך שהוא נמצא במצב שהוא רחוק מקדושה," מהשתוקקות לבורא, מהתקרבות ברורה אליו. מה גם שהוא רואה שהוא לא יוצלח משאר עובדים, מפני שלא מרגיש שנמצא בתוך האחרים.

אבל הוא רואה שהם מסופקים, רגועים, לא מגיבים בצורה חדה ורצינית לכישלונות וכך הם חיים. וודאי שהיו רוצים לגלות את הבורא בחייהם, אבל הוא איננו, ולכן פונים לעסוק במצבים אפשריים ולא בחיפוש בלתי פוסק אחר הבורא.

לכן הוא מרגיש שנמצא במצב נמוך יותר, לא מוצלח משאר בני האדם שיכולים להרגיש בקשר עם הבורא ומבינים מה מתרחש ורואים שהכול בסדר. ואילו הוא מרגיש שלא נגלה לו דבר וכלום לא מאיר. אז מה לעשות?

"והגם שמקבל לפעמים איזה התעוררות מלמעלה," התעוררות, התקרבות והארה מצד הבורא, הן מיד נעלמות ושוב "תיכף הוא נופל למקום השפלות" לחושך אפור, למצב של שפלות וייאוש.

אבל בסופו של דבר אם האדם לא מתייאש, אז דווקא המצבים האלה, "שגורם לו שיבוא לידי הכרה, שרק ה' יכול לעזור, שיקרב אותו באמת." יכולים לעזור לו ולגלות את ההרגשות האמיתיות שלו, כדי שירגיש את הבורא גם בתוכו וגם מחוצה לו.

מתוך שיעור בשפה הרוסית, 24.11.2019

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest