דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / ייאוש וביטחון הם מרכיבי התפילה

ייאוש וביטחון הם מרכיבי התפילה

כל העבודה שלנו, כל הדרך וכל חלק שבה, כל מצב מתחלק לשני חלקים: מה שהאדם עושה בעצמו, ומה שעושים איתו לפי רצונו. אני צריך לדעת שתכלית הבריאה היא השגת תכונת ההשפעה, השתוות הצורה עם הבורא, באמצעות כל הכוחות שלי. אני לא יודע מהם כל הרצונות, כל 125 המדרגות, זה עדיין נסתר ממני. אבל המטרה שלי היא לעשות את מיטב המאמצים, להשתמש בכל מה שיש לי עכשיו, כמו ילד שמשתדל להשיג את המטרה הרצויה בכל כוחו.

כך אני צריך לפעול בכל רגע, ולשאוף להגיע לכוח ההשפעה. ואחרי שניסיתי לעשות את זה בעצמי עם הקבוצה, על ידי הכנה וביטול עצמי, בקשת עזרה מהחברים, "עשה לך רב וקנה לך חבר", אחרי כל הפעולות הללו, אני משתכנע בחוסר האונים המוחלט שלי. המורה שלי, הרב"ש, נהג לומר לי: "עכשיו אתה רואה שאתה סמרטוט כמוני."

בסופו של דבר, לא נותרת לאדם שום תקווה לעשות שינוי כלשהו לטובה ולתקן את עצמו בכוחות עצמו. הוא חייב להשתכנע בכך מניסיונו. הרי, על אף שהוא שמע פעמים רבות שהוא לא מתקן את עצמו והאור צריך לעשות זאת, אולם, לעת עתה, המילים האלה הן חסרות תוכן עבורו.

כדי לדרוש מהאור את התיקון, צריך קודם להשתדל לעשות זאת בכוחות עצמו עד כמה שאפשר. הרי, עד שאתה מתייאש מכוחותיך, כל הבקשות שלך תהיינה שקר וכזב. אתה פשוט מתעצל ולא רוצה לטרוח. ואם אתה השקעת את כל מה שיש לך, והשתכנעת שהמטרה היא בלתי ניתנת להשגה, אז בזכות המאמצים שהשקעת אתה רוכש רצון עז להשיג את תכונת ההשפעה באמת.

בשל העובדה שהשקעת את כל המאמצים ולא השגת דבר, אתה התייאשת בכוחותיך ויכולתך. לכן, עכשיו יש לך שני מרכיבים: רצון להשיג את המטרה, הכוונה הברורה, הרי אתה השקעת את מיטב כוחותיך ולא יצא מזה דבר. ושנית, על ידי כך רכשת רצון אדיר ואתה פשוט "מתפוצץ" מהרצון להשיג את המטרה.

אלה הם שני המושגים המנוגדים, כפי שזה קורה בדרך כלל ברוחניות. ואם הם מתחברים יחד במושג אחד, ברצון הטהור להשיג את תכונת השפעה ושום דבר חוץ מזה, מתפרצת בך התפילה.

זה פשוט קורה, כי כך אנחנו בנויים. כל המדרגות הללו הם כבר בתוכנו, כל ה"רשימות". אנחנו לא צריכים לצייר ולבנות אותם. ברגע שאני משתדל להשיג את ההשפעה, נוצר בי הרצון הנכון, שבסופו של דבר מעלה את התפילה.

אני מעלה את המ"ן, שמורכב מ"רשימו דהתלבשות" ו"רשימו דעביות": מהרצון הגדול להשיג את המטרה והייאוש להשיג אותה בכוחות עצמי. וחוץ מזה, מתווסף ביטחון בכך שהבורא יכול לעשות את זה בשבילי, חייב ויעשה את זה! הרי, אני רואה לפי סדר המצבים שאני עובר, שהכול מסודר בצורה כזאת שכאילו הוא רוצה את זה ורק מחכה לבקשה הנכונה שלי, כלומר, לרצון המעוצב היטב, לתפילה אמיתית, למ"ן.

מ"ן, פירושו "מי נוקבין", כלומר, שתי התכונות הבסיסיות שמחוברות ביניהן בצורה נכונה. ואז, בתגובה לצורך זה להשפעה, לאכזבה בכוחותיי ותקווה לתיקון, מגיע האור העליון ומעניק לי את תכונת ההשפעה, ובתוך ה"רשימו" הזה מתגלה לי התמונה הרוחנית הראשונה. הכוח של האור מתלבש ב"רשימו", מתקן אותו, מחבר, בונה, ואני כבר נמצא בתכונת ההשפעה.

זוהי המדרגה הרוחנית הראשונה שלי שבה כבר ברורה לי הרשת הכללית, הקשר בין כולם. ואני רואה שמאחורי הקלעים פועל האור, כוח של השפעה שחייב לעורר את כוח הקבלה, את המצבים ההפוכים לו, כדי שאני ארגיש כמה הוא חסר לי, ואדרוש. אז אני שוב ושוב עובר את אותם המצבים שחוויתי עכשיו במדרגה הראשונה.

מתוך שיעור על המאמר של הרב"ש, 16.01.2013

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest