דף הבית / משבר עולמי / תפקיד ישראל / יחסי ישראל והעמים (חיים חדשים – 650)

יחסי ישראל והעמים (חיים חדשים – 650)

מהו הבסיס ממנו נולד העם שלנו, עד כמה היחס של כל אדם בישראל לסביבתו משפיע על העולם כולו ומדוע עלינו להשקיע בגילוי הכוח החיובי המקשר בינינו? (הרב ד"ר מיכאל לייטמן בשיחה עם אורן לוי וטל מנדלבאום בן משה)

תוכנית הטלוויזיה "חיים חדשים" בנושא "יחסי ישראל והעמים".

לצפייה/האזנה: | MP3 אודיו | MP4 וידאו |

להורדת התוכנית: | MP3 אודיו | MP4 וידאו |

תקציר השיחה:

חכמת הקבלה מדברת על המערכת הכללית של המציאות: דומם, צומח, חי ומדבר, שכל פרטיה קשורים זה לזה. האנושות מתפתחת עד הרמה שבה היא תוכל לנהל את כל המערכת, להגיע לדרגת הבורא. הצעד הראשון לקראת זה נעשה על ידי אדם, איש שחי לפני 5,776 שנה, הוא היה המקובל הראשון.

בבבל העתיקה פרצה שנאה, אברהם אבינו לימד אנשים להתחבר זה לזה ולנהל את המציאות. היו שהתחברו לאברהם, והיו שהתנגדו לו. בסופו של דבר הוא עזב והלך עם אנשיו לכנען. קבוצת אברהם החלה להתפתח ולגדול בחיבור ביניהם, אחר כך הם התקלקלו ונפלו לשנאה. השנאה בינינו מביאה שנאה בכל העולם, ומכאן שהתפתחות העמים תלויה ביחסים בינינו.

לפנינו שתי דרכי התפתחות אל אותה המטרה הנקובה מראש: דרך ייסורים ודרך האור.

טיב הקשר בינינו קובע את טיב הקשרים שבין כל בני האדם ואומות העולם בכלל.

באופן טבעי, אנחנו מנוהלים על ידי יצר רע, כוח האגו, הכוח השלילי. והחיבור מוסיף את הכוח החיובי. כל יהודי נמדד לפי יחסו ליהודים האחרים. שמאל, ימין, זה לא חשוב, כולנו משפחה אחת. אם נהיה מודעים לצורת היחסים בינינו, נביא רוגע לעולם כולו ונתעלה כולנו למימד הבא.

בפנינו דרגת מודעות חדשה, היא נקראת "נשמה", דרגת האדם, שלמות ונצחיות. השנאה בין שמאל לימין קיימת המון שנים. אך בלי להביא את הכוח החיובי, העליון, אלינו, לא נתחבר. הכוח החיובי יקשר בינינו, יעלה אותנו מעל הפערים בינינו, יראה לנו ששוני הוא דבר טבעי. ידוע שכדי שמערכת תתקיים, חייבים להיות בה חלקים שונים שפועלים בהרמוניה.

תוכניות קודמות:
סימון מוצרים ושנאת ישראל (חיים חדשים – 649)
לצאת מעצמי לחיים חדשים (חיים חדשים – 648)
התפתחות האדם למימד הבא (חיים חדשים – 647)

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest