דף הבית / כללי / יותר מהר, יותר קל, יותר טוב

יותר מהר, יותר קל, יותר טוב

יותר מהר, יותר קל, יותר טובשאלה: בפוסט מה שהעתידנות לא יכולה לחזות… כתבת ש"רק הפצה מוצלחת של שיטת תיקון האדם והעולם (מהותה ומטרתה של חכמת הקבלה) תאפשר לכוון את האנושות מהר יותר לפתרון הנכון, ולחסוך לנו סבל רב". שאלתי היא: בין "הפצה מוצלחת" לתוצאה חיובית (שינויים בעולם) מה צריך לקרות? איזה דחף התחלתי לתיקון העולם מציעה חכמת הקבלה?

תשובה: מבנה הרצונות של האנושות כולה דומה לפירמידה, ממאסה גדולה של אנשים פחות מפותחים בתחתית הפירמידה ועד כמות לא גדולה של מפותחים בראשה. הפצת הקבלה צריכה להיות כללית. בהדרגה היא משפיעה על המאסה בכל העולם, מכיוון שכולנו קשורים במערכת הנשמות "אדם הראשון" – ולכן המחשבות והרצונות שלנו עוברים מאחד לשני.

הטבע-הבורא מעורר בנו כל פעם אגו יותר ויותר גדול – לפי תוכנית הבריאה – להביא אותנו לתיקון תוך 6000 שנה (תקופת הזמן המקסימלית המוגדרת לתיקון היא תקופה בת 6000 שנה. היא נספרת החל מבן האנוש הראשון שתקן את עצמו ועד למצב בו האנושות כולה מגיעה לתיקון הטבע האנושי – מאהבה עצמית לאהבת הזולת).

אם במבנה הפירמידה מעוררים אחד את השני, אז ניתן לבצע את התיקון מהר יותר ועם פחות סבל. הרי כוח התפתחות הטבע – מאלץ אותנו להתקרב לתיקון ע"י הרע שדוחף אותנו מאחור, וכוח האור – מושך אותנו קדימה ע"י הטוב.

אני חושב, שלא צריכות להיות קפיצות בהתפתחות, אלא עלינו להמשיך כמו היום. הפצה הדרגתית של חכמת הקבלה בעולם תוביל לחשיבה אחרת אצל אנשים – הם יפנו "בתוכם" להתפתחות רוחנית ולאט לאט, מבלי לחוש דבר, העולם ישתנה.

אני חושב, שהמפנה הזה יהיה רך יותר מכפי שהוא מורגש כיום לאנשים המעטים שעוסקים בו, מכיוון שדעת הציבור תשתנה. כלומר, לימוד חכמת הקבלה, תיקון עצמי, תיקון החברה ותיקון העולם יהיו דברים טבעיים ורצויים.

הערה: לא סתם אמרתי, "אני חושב". העניין הוא שכל עוד לא התרחשה בנו פעולה רוחנית כלשהיא, איננו יכולים לטעון שאנו יודעים כיצד יקרו הדברים, ממש כמו בכל מדע אחר. ובזה הקבלה אינה יוצאת מן הכלל, מאחר שהכול נלמד מתוך הניסיון.

כלפי העתיד אין לאף אחד ניסיון, שכן גם אם מתוארות בקבלה מדרגות השגה אישיות הדומות אצל כולם, הרי שלגבי התיקון הכללי – לא מתואר כיצד הוא יתרחש, כיוון שאף פעם לא קרה דבר דומה.

מה שכתבו על כך הנביאים מדבר רק על איך יתרחש הדבר בדרך טבעית (דרך "בעיתה"), כלומר ללא התערבות שלנו. אך אם אנו מזרזים ומתקנים את התיקון (דרך "אחישנה") – זה כבר מקדם שלא ידוע מראש במשוואת זרימת התיקון.

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest