דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / יוסף יביא אותך למצרים, ומשה יוציאך משם

יוסף יביא אותך למצרים, ומשה יוציאך משם

שאלה: היכן מסתיימות "שבע שנות שובע" ומתחילות "שבע שנות רעב"?

תשובה: שבע שנות שובע שייכות לרוחניות ולא לגשמיות. בתחילת הלימוד האדם שמח מכך שמצא את החברים, הלימוד, המורה, המטרה. כל זה מאיר לו ולכן הוא מאושר, מלא כוחות ומוכן לכל מעשי הגבורה.

אבל אחרי זה הוא חייב להבין בצורה רגשית שהתקדמותו תלויה בחיבור עם האחרים. שבע שנות שובע בגלות הוא מצב לא פשוט. הוא עוד לא נכנס אפילו למצרים. שבע שנות שובע מתחילות מזה שהאדם מבין שהוא מוכרח להתקדם ולבצע את כל התנאים המצוינים על ידי המקובלים ולהסכים איתם.

הוא מוכן להתחבר עם האחרים, מוכן ללמוד, להתעסק בהפצה תוך כדי ההבנה שרק אם יגיע לאיחוד בתוכו הוא ימצא את העולם הרוחני. זה אומר, שיוסף מביא את האחים שלו, את בני יעקב, למצרים.

אין דרך אחרת. לא קיימות כמה דרכים שונות, מפני שישנו רק חוק אחד של השתוות האור עם הרצון. הכול נקבע באמצעות ד' בחינות דאור ישר ולא יכול להיות שום דבר אחר.

שאלה: אם אני עכשיו מרוצה מהכול ונמצא בתקופת "שבע שנות שובע", מה עליי לעשות: להשתוקק לזה שהן תסתיימנה כמה שיותר מהר ושיבואו "שבע שנות רעב"?

תשובה: להשתוקק צריך רק למימוש של מה שכתוב, שאנחנו נמצא את עצמנו בתוך האיחוד שלנו שמתלווה בלימוד, בהפצה, וכל זה מכוון לעשיית נחת רוח לבורא.

תחשוב רק על החיבור, ויוסף יביא אותך למצרים. יוסף, זו נקודת החיבור בינינו, "ספירת יסוד". כאשר אחרי כל החיפושים שלך והניסיונות להימנע מקשר, אתה בכל זאת תסכים ותתחיל להתחבר, כלומר לתקן את נשמתך, אז תמצא את עצמך במצרים.

האחים של יוסף באים למצרים רק כאשר מתחיל הרעב בארץ כנען, זה אומר שהם כבר לא יכולים להתקדם. כל אחד מהם גדל, אבל הגדילה העתידית אפשרית רק בזכות החיבור.

זה דומה למה שקורה עם העולם שלנו שגדל באגו שלו, הגיע לשפע מלא, אך לא מובן מה לעשות הלאה. עכשיו רק החיבור הכללי מסוגל להציל את העולם, אבל אנחנו רואים עד כמה זה קשה להגיע אליו.

נצטרך לעבור את מצב הרעב בעולם, גם במובן הפיזי, הגשמי והרוחני. אז הוא יהיה מוכן להתחבר. הירידה למצרים, זוהי ירידה לחיבור. והיא אינה רצויה עבור התכונות הפנימיות של האדם ובכלל של כל האנשים. האחים מסכימים לקבל את הצעתו של יוסף אך בספקות רבים, יש להם המון חששות.

הם מאוד לא רוצים להיכנס למצרים מכיוון שזה מחייב אותם להיות עם אחד, קבוצה אחת, משפחה אחת, מלוכדת ומאוחדת, כי הם יחיו בין המצרים. כלומר, אנחנו חייבים להיות מוכנים לעבוד כך שהחיבור שלנו ינבע מהרצון להשפיע.

"יסוד", זוהי נקודה שמשפיעה על "מלכות" והיא יכולה להשפיע רק כאשר מתחברות אליה כל התכונות הקודמות וכל הספירות. בואו נשאל את עצמנו האם אנחנו נמצאים במצב כזה או לא? האם אנחנו רוצים להתחבר על מנת שנהיה המשפיעים, שהשדה הזה, ה"מלכות", יתגלה בינינו?

מדובר בקבוצה שנקראת "בני יעקב" שהולכת ומתקדמת לקראת ההשפעה. הם לא רוצים להיכנס למצרים ולכן נאלצים להיכנס לכאלה מצבים. אך המטרה חייבת להישמר ולהישאר קבועה במשך כל הדרך, והיא, להגיע להשפעה, לחיבור הדדי שבתוכו נגלה את הבורא ונרגיש איך גורמים לו נחת רוח. באמצעות כך מגיעים לדבקות עימו.

על כל השאלות האלה אני יכול לענות רק דבר אחד – תעשו יגיעה על מנת שתצאו מהמצרים שלכם, ותראו שהכול יצליח.

מתוך השיעור על מאמר מהספר "שמעתי", 09.04.2014

ידיעות קודמות בנושא:
שלח את עמי!
לפני השיגור
לפלס דרך אל האור

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest