דף הבית / יום של טוב לב ספונטני

יום של טוב לב ספונטני

הערה: ב – 17 לפברואר צוין בעולם יום של גילוי טוב לב ספונטני. לראשונה החלו לציין את היום בארה"ב, וכעת הוא הפך להיות פופולארי גם באירופה. לדברי המארגנים ביום זה יש להשתדל להיות טובי לב כלפי כולם, לא מדובר על סתם טוב לב אלא ללא גבולות וללא אנוכיות.

תגובתי: ראשית, זה בלתי אפשרי. שנית, כיצד פעולות מסוג זה יכולות להיות ספונטניות, אם מודיעים עליהן מראש? צריך ללמוד לבצע זאת, להיות מוכן פנימית, צריך שיהיה בסיס פנימי כלשהו כדי לאחל לאחר משהו טוב.

שאלה: מה משמעות המושג "טוב לב"? אם זו תכונה כל כך חשובה, אז למה בני אדם לא נוהגים לפיה?

תשובתי: האדם לא מסוגל לפעול מתוך טוב לב. גם אלה שיוצאים לפעולה כזו א פעולות דומות לה, לא יכולים לעשות למישהו טוב באופן ספונטני מפני שכל הפעולות שלנו נובעות מתוך חישוב אגואיסטי פנימי. רק אם נתחיל ליישם את השיטה של חכמת הקבלה, שתאפשר לנו להיות מקושרים עם הכוח העליון, בעזרתו נוכל לעשות טוב. אז אלה יהיו כבר פעולות מעל האגו, אנטי-אגואיסטיות.

לא ניתן לעשות זאת באופן ספונטני. האדם, מטבעו הוא אגואיסט מוחלט, נאמר עליו שהיצר הרע מלכתחילה נמצא ביסודו של הטבע שלו, אם כך, איך יוכל לעשות משהו למען אחרים? בשום צורה! רק אם ירמה את עצמו שהוא כביכול עושה טוב לאחרים, אבל בסופו של דבר כל המחשבות והכוונות של האדם מכוונות אך ורק למען עצמו.

טוב, זה מצב שבו האדם באמת מאחל טוב לאחרים ומתוך כוונה זו מבצע פעולות, אבל אם הוא כביכול עושה טוב לאחר ופנימית הוא לא רוצה בזה, אם הוא לא משנה את הטבע שלו, הוא מסב לעצמו רק הקלה רגעית שחולפת מהר מאוד… בסופו של דבר הכול הופך שוב לרע. לכן נאמר שהדרך לגיהינום רצופה בכוונות טובות. לא נצליח לעשות משהו נכון, טוב ואמיתי, שיש לו המשכיות, אם יחד עם זה לא ננעל את עצמנו על מקור הטוב, על האור העליון. אז, בעזרת אותה אנרגיה עליונה נוכל לעשות טוב.

 

מתוך תכנית הטלוויזיה "חדשות עם מיכאל לייטמן 15.2.2017 :

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest