דף הבית / כללי / "יום שישי השחור"

"יום שישי השחור"

הערה: 23 בנובמבר באמריקה, הוא גם יום סירוב לקניות וגם "יום שישי השחור". חוקרים אומרים, שבני אדם קונים זבל. כלומר, החפצים יכולים להיות יקרים מאוד, באיכות גבוהה, אבל כעבור זמן מסוים הם הופכים עבורם לזבל ואז זורקים אותם. מצד אחד, כולם קוראים לסרב לקניות, עורכים הפגנות, ומצד שני, אנשים עומדים כל הלילה בתור, וקהל רב נמצא בחנויות…

תגובתי: במה עוד יש להם למלא את החיים? אין להם צורך בכלום, זה מובן. אבל אם נעצור ולא נקנה, איך נוכל "לשאוב" את הכסף מכיסם של העניים לכיסם של העשירים? איך נדחוף את הכלכלה המזויפת הזאת, שבה העשירים הופכים לעשירים יותר ועניים לעניים יותר?

הערה: האדם בכל זאת רוצה משהו, אבל אינו מבין מה…

תשובתי: הוא רוצה למלא את עצמו במשהו. אבל הוא כבר לא יכול להתמלא על ידי קניות. אמנם הכול חולף. חצינו את אותו מחסום, את הסף, והקניות כבר לא נותנות לנו שום דבר. כלום! כל זה נעשה כדי שהאדם יבין שעליו לעבוד על הרצון האמיתי שלו, ובכך שיתמלא ברצון זה הוא יקבל תענוג אמיתי, נצחי, שלם, שאינו חולף, כזה שממלא הכול.

הערה: האם אתה יכול לומר לאדם שמתכונן ל"יום שישי השחור": "תעצור! תסתכל, הנה זו הדרך לתענוג אין סופי…".

תשובתי: לא. נחוץ חינוך. כאן צריך לעבוד הרבה על האדם. הוא לא יכול בשנייה אחת לסטות מהדרך, שבה כולם הולכים. צריך להעלות את האדם לדרגה שבה הוא יבין, שלא יידע שובע, לא יתמלא, שאין לו רצון אמיתי. עליו להכיר בעובדה, שמלפנים יש ריקנות, חושך. לא סתם "יום שישי השחור", אלא חיים שחורים שאין בהם כלום.

לאדם לא יהיה בשביל מה להתקיים. אנחנו מגיעים למצב שבו לאנושות יכול להיות הכול אבל אין לה צורך בכלום.

שאלה: איך יגיע אליו הרצון הזה?

תשובתי: כאן חכמת הקבלה תוכל להסביר לאדם איך הוא יכול לצאת מהמצב הזה. תציע לו עולם חדש. עולם חדש! שנמצאת לפניו "קנייה", אבל כזו שהוא יתמלא בתענוג אין סופי ובו זמנית גם רצון אין סופי לתענוג הזה.

נניח, שאתה מקרב משהו לפֵה, ואתה רוצה את זה. ככל שאתה מקרב יותר, כך אתה רוצה יותר. כאשר אתה מתחיל לטעום את המאכל אתה נהנה "אהה! כמה שאני רוצה את זה!", ובו זמנית חווה תענוג. כלומר, זו חכמה של קבלה, לכן היא נקראת "חכמת הקבלה" (מהמילה "לקבל"), חכמה, איך לקבל, איך באמת להתמלא בתענוג נצחי, שאינו חולף. צריך רק לבוא, ללמוד, לסגל את השיטה ואז כל תענוגי העולם, לפניך.

מתוך תוכנית הטלוויזיה "חדשות עם מיכאל לייטמן", 18.11.2018

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest