יום פטירת האר"י

שאלה: לא מזמן ציינו את יום פטירתו של האר"י. למה מציינים דווקא את יום פטירתו של מקובל ענק?

תשובתי: למעשה עבורנו זה גם חג, מפני שאדם ענק כמו האר"י נפטר מהעולם שלנו, הוא עולה במדרגות ההשגה ובאופן כזה יכול להשפיע בצורה חיובית יותר ויותר על העולם שלנו ועלינו, על כל מה שקשור עימו. כמובן, שמדובר על הנשמה שלו ולא על הגוף. הגוף, זו "בהמה" אותו קוברים וזה הכול, לא קורה איתו שום דבר.

האר"י זו נשמה ענקית שהתלבשה בגוף בעולם שלנו. באופן כזה אדם צעיר בן 37, שלו אנחנו קוראים אר"י, מתחיל לגלות את חכמת הקבלה לתלמידים שלו. במשך שנה וחצי הוא גילה את כל השיטה, את כל המערכת של חכמת הקבלה שאיש לפניו לא יכול היה לגלות.

האר"י ידע יותר מכולם וידע להעביר ולנסח זאת כפי שלא יכול היה איש לפניו. על כך אנחנו חייבים לו, מפני שהוא הניח יסוד לשיטת תיקון האדם והעולם, שאותו עלינו לבצע ובכך להשיג את המדרגה העליונה ביותר של ההתפתחות שלנו הנצחית והשלמה. לכן אנחנו מודים לאר"י עבור הפעילות שלו. הוא השאיר אחריו רק תלמיד אחד, חיים ויטאל, שבדיוק מוחלט רשם את כל מה ששמע מפי המורה שלו ובמקום שהיו לו ספקות בהעברה מדויקת של מילות האר"י, הוא השאיר הערות. אנחנו לומדים את הכתבים האלה, כמו כל המקובלים בעולם, במשך חמישה דורות. דווקא הודות לרישומים הללו אנחנו יכולים להתקדם בדרך הטובה לתיקון של עצמנו, של כל הטבע ושל כל העולם.

ללא הרישומים והכתבים הללו, היינו מתקדמים כמו "בהמות" מסכנות קטנות וטיפשות, שאפילו לא יודעות בשביל מה חיות, לְאן מוביל אותם הטבע, מהי ההתפתחות שלהן, למה מדרבנים ומאיצים אותנו על ידי ייסורים. ואילו השיטה שגילה האר"י, עוזרת לנו להבין לקראת מה עלינו להתפתח, אילו מטרות ושלבים צריכים לעבור בהתפתחות שלנו ואיך עלינו לעבור את השלבים האלה. על כך שאנו מתפתחים בדרך טובה תחת השפעתו של הכוח הטוב במקום הכוח הרע, אנחנו אסירי תודה לו.

הערה: אומרים שהאר"י זו נקודת ההיפוך בהיסטוריה של האנושות.

תשובתי: דרכו האנושות גילתה בעולם שלנו את שיטת התיקון, בכך שהיא מבינה בשביל מה ואיך הכול נעשה בעולם. לפניו היו מקובלים ענקיים כדוגמת אברהם, משה, רשב"י ועוד. אבל דווקא האר"י הצליח לחשוף את השיטה הזאת ולגלות אותה עבורנו. לכן רק האר"י מהווה עבורנו מורה ענק, ואנחנו סומכים עליו באופן מוחלט, הוא פוקח את עינינו. אחריו כבר באים בעל הסולם ורב"ש, אב ובנו, שתיארו את השיטה של האר"י בצורה מעשית טהורה, כך שאנחנו יכולים להשתמש בה בזמנינו ולהשיג תוצאות גלויות אמיתיות.

האר"י גילה את חכמת הקבלה בעולם שלנו והיום, מי שבאמת רוצה לתקן את עצמו ולהשיג את מטרת הבריאה, לגלות את העולם העליון בנוסף לעולם הזה, יכול להשתמש בשיטה הזאת. האקדמיה הבינלאומית שלנו לחכמת הקבלה מקבלת את כל אלה שמעוניינים, בכל השפות ומוכנה לעזור לכל אחד שרוצה ללמוד דווקא את כתבי האר"י.

מתוך תוכנית הטלוויזיה "חדשות עם מיכאל לייטמן", 10.8.2016

 

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest