דף הבית / קבלה לעם / יהדות וקבלה / חגים ומועדים / חיים חדשים 626 – יום כיפור – מימוש עצמי וחברתי

חיים חדשים 626 – יום כיפור – מימוש עצמי וחברתי

מה מקור התחושה המיוחדת שקיימת בארץ ישראל בתקופת חגי תשרי, כיצד נוכל לחזור ולהיות שוב עם המלוכד בארצו ומה תפקיד יום הכיפורים עבור עם ישראל? (הרב ד"ר מיכאל לייטמן בשיחה עם אורן לוי וטל מנדלבאום בן משה)

תוכנית הטלוויזיה "חיים חדשים" בנושא "חגים ומועדים: יום כיפור – מימוש עצמי וחברתי".

לצפייה/האזנה: | MP3 אודיו | MP4 וידאו |

להורדת התוכנית: | MP3 אודיו | MP4 וידאו |

תקציר השיחה:

יום כיפור הוא יום מיוחד, כיוון שאנשים כאן עושים אותו כזה, בחו"ל למשל זה מורגש אחרת. ביום כיפור צריך לעשות חשבון נפש אישי, אבל אי אפשר לעשות זאת לבד, ניתן לעשות זאת רק יחד.

ראש השנה הוא יום של הכרה בכך שיש מלך, כוח עליון, כוח הטבע הכללי שמטפל בכל. חכמת הקבלה מלמדת איך להרחיב את גבולות העולם שלנו, ולגלות את הכוח הזה. לשם כך על האדם להתעלות מהאגו הצר שלו, לבטל את הגבולות בינו לבין האחרים.

אברהם אבינו דיבר על זה סביב העיקרון של "ואהבת לרעך כמוך", אשר נעשינו לעם ישראל על בסיסו. כשמבטלים את המחיצות בינינו, אנחנו באמת עם ישראל וראויים לארץ ישראל. אחרי אלפיים שנות גלות הוחזרנו לכאן כדי להיבנות מחדש, זו הזדמנות בלבד.

עלינו לעשות חשבון נפש, ואת זה מסמל לנו ביום כיפור סיפורו של יונה הנביא. יונה מסמל את העם היהודי ותפקידו בעולם, ללמד אנשים להתחבר זה לזה בטוב. ידוע שמשלמים הרבה עבור הזכות לקרוא את "מפטיר יונה", זו סגולה להצלחה. ובאמת, אם נבין מה הייעוד שלנו ונממש אותו, גם בישראל וגם בעולם הכול יהיה טוב.

הרי אירופה קורסת, המזרח התיכון בוער, העולם כולו מזדעזע ויאשימו אותנו, כמו תמיד. ובתוך ישראל, השנה התחלנו להבין שאין בינינו קשר, אלא רק כשיש צרות חיצוניות. עלינו למצוא דרך להתחבר, ויש שיטה ברורה ומדויקת שנובעת מחכמת הקבלה.

תוכניות קודמות בנושא "חגים ומועדים":
חיים חדשים 438 – יום כיפור
חיים חדשים 625 – הרב"ש – הרב ברוך שלום הלוי אשלג
חיים חדשים 773 – מנהגי ראש השנה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest