דף הבית / קבלה לעם / יהדות וקבלה / חגים ומועדים / יום העצמאות של ישראל

יום העצמאות של ישראל

הערה: יום העצמאות של ישראל זהו חג גדול עבור כל ישראל, עבור כל היהודים. זהו יום של המדינה, של הארץ ששייכת לעם ומאחדת, מכילה, שומרת, מגינה על אומה שעברה הרבה ייסורים וסבל לאורך כל ההיסטוריה. הייתי רוצה לחזור שנים רבות אחורה, לתקופה שבה התרחשה מלחמת היהודים. בזמן חורבן בית המקדש השני היו הרבה מאוד מריבות בקרב כל המשפחות, בקרב מפלגות שונות, שבטים וכדומה, שבעיקרון מאוד מזכיר את המציאות של היום.

תגובתי: זה חוזר על עצמו הרבה פעמים בעמים שונים ויכול לחזור על עצמו שוב ולא פעם אחת. כך מתואר גם בתורה, אם אנחנו לא נבצע את הייעוד שלנו, בהכרח נתקל באותן בעיות, באותו אגו עצום, ברגשות קנאה ושנאה חזקים יותר, מאשר יש לנו כלפי שאר העמים ולשאר העמים כלפינו.

לכן הכול תלוי במידה שבה נעבוד על עצמנו, ונבין שרק התגברות על האגו, התגברות על הדחייה ההדדית ביננו תראה לנו את הדרך הנכונה. ולא שום דבר אחר! לכן כל התאריכים שמציינים אסונות כמו השואה, מזכירים לנו משהו אבל בו-זמנית מזכירים על מי אנחנו היום. אנחנו היום כפי שהיינו בעבר ואפילו יכול להיות עוד יותר גרועים.

שאלה: מה הסימן של יום העצמאות של המדינה בשנת 2019, לאן כולנו צריכים להתכוון יחד?

תשובתי: אם לא נתקרב זה לזה, בניגוד לכל המפלגות ושאר הגורמים שמפרידים בינינו, אז נגיע למצב שבו שוב יכבשו אותנו ולמעשה ישמידו אותנו. אבל אחר כך ניוולד שוב ויכול להיות שכבר נהיה קצת אחרים. בעיקרון, זה תלוי עד כמה נבין שרק התקרבות הדדית בינינו תשים קץ לכל הייסורים שלנו.

שאלה: איך אפשר לעשות צעד כזה עם אנשים שחיים יחד? בעיקרון, הם אנשים טובים. כל אחד בנפרד הוא אדם נפלא.

תשובתי: כל אחד בנפרד…

שאלה: מה ישמש כדחיפה לקירוב בין כל האנשים?

תשובתי: רק הכרה. רק הפצה שלנו. כאשר אנשים יבינו, שמצד אחד אין להם מוצא אחר, ומצד שני, מה נשיג אם נפעל בצורה כזאת, עד כמה יפה, וטוב אנחנו יכולים לחיות יחד זה עם זה.

מתוך תוכנית טלוויזיה "חדשות עם מיכאל לייטמן", 28.04.2019

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest