דף הבית / המשבר ופתרונו / יוון, בולגריה, ספרד, ובהמשך – בכל מקום!

יוון, בולגריה, ספרד, ובהמשך – בכל מקום!

מאמר דעה של מיכאל חזין, כלכלן:

הבעיות של יוון, בולגריה, ספרד הפכו כבר להרגל. אבטלה בקרב 60% מהצעירים, זהו אסון חברתי. אם אדם לא עבד מעולם עד גיל 30, הוא לא יעבוד לעולם.

פירוש הדבר הוא, שאין משפחה נורמלית (בעצם החברה המערבית הליברלית נלחמת בה באופן אקטיבי בכל מקרה), אין הסתגלות סוציאלית נורמלית, אין שחזור חברתי. אין הרבה אפשרויות: גניבות, טרור, מהפכה או הפיכה לחיה על ידי צריכת סמים.

כל זה לא נותן שום סיכוי לשחזור החברה המערבית המודרנית ליותר מדור אחד. כמות העשירים תקטן פי 10 והם יגזלו את הרווחים האחרונים ממעמד הביניים, תוך הבערת מתח חברתי ופוליטי. הקיצוץ במעמד הביניים יעורר הופעת "עניים חדשים", ואת זעמם על כל המערכת.

התיאוריה הכלכלית אומרת, שלא צפוי שום שיפור בכלכלה העולמית והמערבית בעשור הקרוב.

התייחסותי: נכון, האליטות מתכננות להקטין במהירות, ללא כאבים, בשלום, בשקט את כמות האנשים עד ל- 1-2 מיליארד. והדאגה העיקרית בתקופה זו היא שקט ההמונים. לכן הוחדרו הסמים, וכדי להלבין את עצמם, מתקיימת תעמולה נגד העישון, כיוון שהוא מזיק לבריאות.

אולם התוצאה מכל ה"שינויים" הללו תהיה ההבנה של הצורך בשינוי מבני מוחלט של כל החברה, האנושות, היחס שלה לעצמה ולעולם, בדרך מלחמה או שלום, הדבר תלוי בהפצת שיטת ההשכלה האינטגרלית.

ידיעות קודמות בנושא:
השלכות של התפכחות
הדור האחרון של "מעמד הביניים"
המציאות הכלכלית החדשה של אירופה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest