דף הבית / קבלה לעם / יהדות וקבלה / הדת בראי הקבלה / יהודי – שייכות לתכונת ההשפעה והאהבה

יהודי – שייכות לתכונת ההשפעה והאהבה

הערה: היהודים הם קבוצת אנשים, המאוחדת על בסיס של רעיון משותף. יחד עם זאת, היהודים של היום מחולקים על ידי איזה שהם סימנים גנטיים.

תשובתי: זה קרה כך, מפני שבמשך אלפי שנים הם שמרו והקפידו על נישואים בתוך הקהילה והדת שלהם בלבד, ולכן השפיעו זה על זה באופן מסוים.

שאלה: האם ייתכן שאדם, שסבא רבא שלו התחתן לדוגמה עם אמריקאית, תעורר פתאום הנקודה שבלב בדור העשירי?

תשובתי: בהכרח. אין אפילו ספק בזה. מה זה משנה?! בהדרגה כל האנושות תגיע לאותו הרעיון של אברהם, ששאף לאסוף יחד את כל בבל. הוא רצה שהקבוצה שלו, שממנה הוא ייסד את עם ישראל, תהיה מכוונת ישר לרעיון של איחוד ואהבה הדדית. לכן היום אנחנו מגיעים למצב של שבירה, וכל האנושות תפנה ותשאף לזה, או בלית ברירה או בדרך טובה.

שאלה: האם אפשר לומר שלאדם שלא מרגיש קשר לישראל ולא שואף להגיע לכאן, אין נקודה שבלב?

תשובתי: ודאי. המקובל הגדול בעל הסולם כתב, שאדם שיש לו השתוקקות לרוחניות, מרגיש משיכה לארץ ישראל. ולהיפך. לכן באותם היהודים שנשארים עכשיו בגולה, עדיין לא התעוררה ההשתוקקות לשורשם הרוחני.

שאלה: יוצא, שאלה שחיים כאן עכשיו, לא חשוב אם הם דרוזים או צ'רקסים, רוסים לשעבר או מוסלמים, זה עם ישראל, כי הם כולם הרי מרגישים משיכה לארץ ישראל?

תשובתי: לא, תלוי לפי איזה סימן. יכול להיות שהתרגלתי לארץ הזאת, מפני שכאן חיו אבותיי, או שכאן זה הבית שלי, השדה שלי ולכן אני רוצה לחיות כאן. או שאני מרגיש צורך פנימי, שזוהי ארץ מיוחדת, ואני לא יודע בעצמי למה, אבל אני מקושר איתה. לכן לעם ישראל שייך אדם עם נקודה שבלב פוטנציאלית, ללא קשר אם הוא יהודי או לא. בכלי העולמי שלנו, בני ברוך, יש קרוב לשני מיליון אנשים בכל רחבי העולם. כמה יהודים יש ביניהם? אולי 30%. ואצל אברהם היה 0%. לכן יהודי זה לא לאומיות, אלא השתייכות לתכונת ההשפעה והאהבה, שצריכה להדביק את כל האנשים יחד לדמות אחת של "אדם".

מתוך תוכנית הטלוויזיה "הדור האחרון" מס' 12, 23.6.2015

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest