דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / קבוצה / הפצה / טעויות נכונות בדרך של התיקון

טעויות נכונות בדרך של התיקון

שאלה: איך אפשר לעבוד בקבוצות בכזאת צורה, כדי להישאר מצד אחד פוריים, ומצד שני לקבל החלטות "במעגל": להיות קשובים, לשמוע את הדעה של כולם, לקבל הסכמה מכולם? כי בדרך כלל שני התהליכים האלה לא תואמים זה עם זה?

תשובתי: ללא ספק, אנחנו צריכים לשאוף להחלטה קולקטיבית. אבל מאחר ואנחנו חייבים להתקדם מהר, אז אין לנו אפשרות לערב את כל הקבוצה בקבלת החלטות. ולכן קיים כזה מושג כמו "מפעל". אנחנו מחלקים את עצמנו למחלקות, לקבוצות עבודה, ומוסרים לכל קבוצה את העבודה שלה.

אי אפשר שכל העולם ידון ויקבל החלטה בכל שאלה. לכן קיימות ממשלות. בזמן שעָם ישראל היה בדרגה רוחנית, היה קיים סנהדרין שמורכב מחכמים, מקובלים, ממשלה רוחנית. הכול מאורגן תמיד לפי פירמידה.

לכן צריכים לבנות קבוצות עבודה שיעסקו בכל פרויקט. למשל, אני לא יודע איך מאורגנת ההפצה, העיבוד של הספרים, הסרטים, זאת לא העבודה שלי. שואלים אותי על הכיוון, על האסטרטגיה הכללית שבהתאם אליה כבר נבנית תוכנית עבודה ספציפית.

צריכים כבר לראות מכל מה שעברנו, שכל ההחלטות שלנו אינן פועלות לכיוון זה או זה. אם ההחלטה התקבלה מכל הלב, עם אמונה בחברים, עם נכונות למסור להם את עצמנו כדי שהם יעשו את מה שהם רוצים, אז זאת החלטה נכונה שלי. ואם אנחנו נעשה איזה שהן שגיאות, אז אחר כך נתקן. ושוב ניפול ושוב נתקן, כל הדרך שלנו מורכבת מטעויות.

מספיק לראות בתורה על סיפור הנדודים במדבר: כל הזמן התגלו איזה שהן בעיות והיה צורך לתקן אותן. כזאת היא הדרך שלנו. לכן אם אנחנו לא משיגים איפה שהוא הצלחה, אז לא צריך לחשוב שזה כישלון. אם מתגלה לנו שאנחנו אגואיסטים ופעלנו לא נכון, אז זאת הדרך הנכונה וכך זה היה צריך לקרות.

לכן תתייחסו לכל הבעיות בצורה מאוזנת ויציבה, ללא פאניקה על מה שיקרה איתנו אם לא נקבל החלטה נכונה. להיפך, ההתקדמות מורכבת מעליות וירידות, בגילוי הרע ובתיקון שלו. אנחנו צריכים להסכים עם העובדה שאנחנו הולכים לקראת התיקון שלנו, ולכן מתייחסים בצורה מאוזנת לכל הבעיות שמתגלות.

לא צריך לדאוג יותר מדי לאיזו שהיא החלטה שהתקבלה. מה שלא תחליטו, יקרה מה שצריך לקרות. תהיו קצת פאטאליים: תעשו כל מה שביכולתכם ותקבלו בשמחה כל מה שיקרה לאחר מכן.

מתוך שיעור בנושא "שאלות ותשובות", 03.04.2014

ידיעות קודמות בנושא:
שני חלקים של אותה הקבוצה
שלא נתבייש עבור ההבטחות שלנו
ללמוד לעבוד ללא קשר לתוצאה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest