דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / טמפרטורה של 125+ מעלות לפי הזוהר

טמפרטורה של 125+ מעלות לפי הזוהר

בזמן האחרון דובר רבות על ספר הזוהר, אבל בכל זאת זה טיפה בים. כי באילו מילים ניתן לתאר את המקור של החיים הרוחניים שלנו, את הכוח שמחזיק את כל המציאות, הביטוי והגילוי של הבורא לנבראים, שזה ספר הזוהר. כל השפע, כל האור העליון צריך לעבור דרך הספר הזה לכל הבריאה, לכל "מלכות דאין סוף", לכל הנשמה הכללית, כדי לתקן ולמלא אותה.

ספר הזוהר, זו בעצם מערכת שקושרת את הבורא עם כל הנבראים, ולכן אין לנו מילים שבהן אפשר היה להביע את השבח ויראת הכבוד שלנו כלפיו. איך אנחנו, בני האדם הקטנים, יכולים לדבר על המערכת האדירה הזאת של העולמות, של עולם אין סוף, שמטפלת בנו, באלה ששקועים בעומקי החומר.

אבל דווקא באותו הזמן שאנחנו באים במגע עם המערכת האדירה הזאת שנקראת ספר הזוהר, אנחנו צריכים לקבל ולהרגיש התעוררות, חרדה, להתכונן למצב שעכשיו אנחנו ניגע במשהו גדול מאוד, למקור בלתי רגיל, חזק, עוצמתי, מיוחד. אם אנחנו במקצת, בכמה שרק אפשר, נעשה את עצמנו מותאמים לאותה המערכת, לאותו המנגנון, לספר הזה, אז נזכה לאיזה מגע עימו, ודרך המגע הזה נזכה לאור שמתקן אותנו, לתרופה שתרפא אותנו, ל"סם החיים".

כדי להיות מותאמים לספר הזוהר נדרש מאיתנו להתחבר לאדם אחד. זה התנאי הראשון. אבל האחד הזה לא יכול להיות אחד אם הוא לא מכוון לבורא. אחרת, הוא לא יסתדר כאחד, כי הוא צריך את האור שיחבר הרבה פריטים לאחד השלם הזה. לכן האחד הזה צריך להיות מכוון לבורא וקרוב אליו, כלומר לכוח של השפעה ואהבה.

אבל, ספר הזוהר עוזר לנו להתקדם לתנאי הזה אפילו מהמצבים הרחוקים ביותר. כי בעצם, אנחנו מתחילים מאפס. בסקאלה הרוחנית, כמו במדחום, יש חלק של פלוס, שזה מעל לאפס ויש חלק של מינוס, שזה מתחת לאפס. מאפס ומעלה עולות 125+ מדרגות, ומאפס ומטה יורדות 125- מדרגות. ואי אפשר לעלות לפלוס אם אתה לא יורד כנגד זה למינוס. כי דווקא את המינוס אתה הופך לפלוס.

לכן בספר הזוהר נמצאות כל המדרגות, כל המינוסים שלנו. כל מה שיכול לקרות נמצא שם. "כל הגדול מחבירו, יצרו גדול ממנו", כלומר הוא ירד יותר עמוק מהחבר שלו, אם הוא עלה למדרגה יותר גבוהה. לכן ודאי, שספר הזוהר יכול לעזור לתקן את כל העבירות הפחותות שלנו, את כל הטעויות הטיפשיות והשטותיות שלנו, להציל אותנו ולהביא לקדושה, היינו, להשפעה ואהבה.

מתוך שיעור על ספר הזוהר, "הקדמת ספר הזוהר", 10.02.2014

ידיעות קודמות בנושא:
הספר החשוב ביותר עבור האנושות
לא סתם ספר
כל אחד יכול להפוך להיות "אדם של אור"

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest