דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / טכנאי שאחראי על עבודת הבריאה

טכנאי שאחראי על עבודת הבריאה

שאלה: הייתי רוצה לקבל הגדרה מדעית, מהו התפקיד הייחודי של עָם ישראל במערכת הכללית? אילו כוחות פועלים כאן?

תשובתי: עָם ישראל, הוא חלק מהמציאות, שמתקדם למטרת הבריאה בתנאים מיוחדים. בניגוד לכל שאר חלקי הבריאה, כל צעד שלו קדימה יכול להיעשות רק לפי הבחירה החופשית שלו.

כל שאר הטבע: דומם, צומח, חי ואומות העולם מתקדמים בהתאם לחוקי הטבע הקבועים שפועלים עליהם ללא קשר לרצון שלהם. הם חייבים להתקדם. בעוד שעָם ישראל צריך בכל צעד להביע את הסכמתו והבנתו. עד שהוא לא יקבל את הצעד הזה ולא ירצה אותו, הוא לא יתקדם.

אבל כתוצאה מזה ישראל מתחיל להבין ולהרגיש את ההתקדמות שלו, לגלות את הכוח שמקדם אותו, בכך שמבין לאן הוא הולך, לאיזו צורת קיום, לאיזה עולם ולאיזה מצב. בהתאם להבנה הזאת ישראל משנה את עצמו, את המבנה שלו ואת היחס כלפי כל שאר חלקי המציאות, ובראש ובראשונה כלפי העמים האחרים.

כל המציאות, זו מערכת שחיה ונושמת, כלומר משתנה ללא הפסקה, בכך שמתקדמת למטרתה הסופית. ואילו ישראל, זהו חלק מיוחד של המערכת, שמשמש כמעבר, כצינור מקשר, כמתאם בין הכוחות שמנהלים את המערכת ובין אותם החלקים שלה שלא יכולים בעצמם לבוא במגע עם הכוחות האלה ולהתקדם, מפני שאין להם בחירה חופשית.

לכן ישראל חייב לדאוג לשאר חלקי המערכת ולשמש כחולייה המקשרת בין הכוחות של ההנהגה העליונה לבין הטבע הדומם, הצומח והחי ואומות העולם.

שאלה: יוצא, שישראל משמש כטכנאי שאחראי על תפקודה של כל המערכת?

תשובתי: כן, אבל ישראל צריך להשתנות בעצמו, אחרת הוא לא יידע כיצד לדאוג למערכת. הוא צריך כל הזמן לגדול בהכרה שלו את הכוח העליון, כדי לקרוא לו לטפל במערכת, ובהכרה של כל שאר חלקי המערכת, הטבע ואומות העולם, כדי לשמור איתם על קשר. כי הוא נמצא באמצע כחולייה המקשרת.

מתוך התוכנית "עולמות נפגשים", "הכרת ישראל", תוכנית 3, 18.06.2014

ידיעות קודמות בנושא:
העולם כמו בסרט של מדע בדיוני
ברז שמווסת את כל החיים שלנו
מי יותר חשוב במערכת הטבע האנלוגית?

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest