דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / קבוצה / הפצה / טיפול באדמה שבה נזרע הגרעין

טיפול באדמה שבה נזרע הגרעין

מתוך מאמר "החרות" של בעל הסולם:

"אם יעזוב את הסביבה הטובה שלו, אשר בחר, ויבוא לסביבה רעה ומזיקה, לא זו בלבד אשר דעותיו הקודמות ישתבשו, אלא גם כל יתר הכוחות הטמונים במצע שלו, שטרם הספיק לגלותם בפועל, ישארו בהעלמם. אשר רק בענין בחירת הסביבה, משוער כל ענין ממשלתו של האדם על עצמו, אשר בשבילה הוא ראוי לשכר או לעונש. וכן הזהירו חז"ל: "עשה לך רב וקנה לך חבר"."

לאדם יש רק "רשימו", גרעין רוחני. ואם לא זורעים אותו באדמה, לא מכניסים אותו לסביבה נכונה, אז הוא לא יתפתח. ולכן המקובלים תמיד דאגו בראש ובראשונה לסביבה: שלפחות יהיו שני אנשים, כמ"ש: "מיעוט הרבים, שניים", כלומר תלמיד ליד הרב. ואם יש כמה תלמידים, אז נוצרת ביניהם קבוצה של חברים שבה כולם עובדים בשווה.

לכן, קודם כל צריכים לדאוג שהסביבה תהיה נכונה: כולם שווים, כולם מתבטלים זה כלפי זה, אין שום מטרות חיצוניות זרות חוץ מחיבור, כדי לתת לבורא להתגלות ביניהם. כי מטרת חכמת הקבלה, זה גילוי הבורא לנבראיו, מטרת הבריאה היא גילוי הבורא לנבראים, שבזה מתבטא הטוב והמטיב וההשתוקקות ליהנות לנבראים.

לכן, ההתקדמות תלויה בכך, עד כמה אנחנו דואגים לסביבה נכונה ואמיתית. לכן בחברה גדולה כזאת כמו שלנו, שמטפלת בהרבה פרויקטים שונים, יש כמה חברות, ואותם האנשים נמצאים בסוגי יחסים שונים זה עם זה.

לכן צריך לדאוג שכל צורות היחסים החיצוניים יהיו רק לצורך ההפצה החיצונית והעבודה החיצונית. אבל העיקר, זו הקבוצה הפנימית האחידה שלנו, שבה כולם שווים, כולם נכנעים זה כלפי זה, כולם מתכופפים בפני מטרה אחת, מגדילים את חשיבותה. אין דבר יותר חשוב, מאשר החיבור והאיחוד הכולל שלנו, כאיש אחד בלב אחד.

החיבור הפנימי הזה בקבוצה חייב להיות הדבר הראשון והחשוב ביותר עבורנו. וכל יתר הקשרים: לפי מקצוע, למימוש כל מיני מטרות, עבודות ומטלות פרטיות, כבר מאורגנים לפי עיקרון אחר – כמו מפעל. אבל היחס החיצוני הזה לגמרי לא שייך לחברה. חברה, זה משהו שבנוי לפי כללים רוחניים בלבד, ואנחנו צריכים כל הזמן לדאוג רק לה.

כמו בחיים שלנו, ישנם איזה שהם חיים חיצוניים שבלעדיהם לא יכול להתקיים הגוף הבהמי שלנו, ויש מטרה נעלה, נצחית ושלמה, שלמענה קיימת הנשמה שלנו. כך אנחנו צריכים לדאוג לחברה הפנימית, שהיא תהיה נקייה ומדויקת, לפי העקרונות שכותבים לנו בעל הסולם, הרב"ש ושאר המקובלים שבכל הדורות.

חשוב מאוד לא לבלבל זה עם זה. את העיסוקים החיצוניים אפשר בכל רגע לזרוק או לשנות, אבל העיקר, זה לשמור על העיצוב הפנימי של הסביבה, שבה כולם שווים ומיוחדים. וכך אנחנו נתקדם.

מתוך ההכנה לשיעור, 10.11.2013

ידיעות קודמות בנושא:
ניצן מתפתח מתוך גרעין שנרקב
שהקבוצה תספוג את כולי
כמו גרעין שנטמן באדמה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest