טור הנדסי רוחני

שאלה: איך להפוך כוונה אישית לכוונה של רבים, ל"תפילת רבים"?

תשובתי: זה הבדל גדול. אם אני חושב עבור הכלל, משתדל להתחבר עם הכלל כדי להעביר להם את האור שהם מצפים לו, זה נקרא "תפילת רבים", "תפילה בציבור".

אם כל אחד ואחד מהקבוצה נוהג כך, אז אנחנו מעצבים את השטח של החיסרון הכללי המשותף, איפה שכל אחד, בכך שכלול מכולם, כבר יוצר טור הנדסי. אני חושב על כולם, אתה חושב על כולם, וכך כל הקבוצה. אז כל אחד מכפיל את העוצמה שלו, בכזה מספר, שעבור אותו מספר אנשים הוא רוצה לבקש מילוי. יוצא, שהתפילה הזאת הופכת להיות כבר כלי רוחני. הכלי הרוחני הוא תוצאה מהחיבור. אם אני מתפלל עבורך ואתה מתפלל עבורי, אז כל אחד מאיתנו כולל בתוכו את השני. אז הרצונות שלנו, שכוללים זה את זה, מתחברים יחד ויוצרים ביניהם כלי רוחני.

טור הנדסי רוחני

כלומר מתחברים אותם החלקים שלנו של הרצון, שבהם אני מתפלל עבורך ואתה מתפלל עבורי. והחיבור שלהם הופך לכלי רוחני. ואותם החלקים שלנו, שבהם כל אחד עבור עצמו, נשארים למטה.

יוצא, שאתה משפיע על האור רק מתוך התכללות הדדית עם האחר, היכן שאתה כולל אותו בתוכך, והוא כולל אותך בתוכו. לכן אדם אחד לא פועל ברוחניות, צריכים להיות לפחות שניים, כמו שנאמר: "מיעוט הרבים, שניים".

"או חברותא או מיתותא", שזה אומר, או שיש לך חבר שאיתו אתה עושה פעולה רוחנית, או שאתה מת, אין לך שום סיכוי למשוך את המאור המחזיר למוטב.

מתוך שיעור על ספר הזוהר, 24.01.2013

ידיעות קודמות בנושא:
תפילה קולקטיבית
"תפילת רבים" היא הדרישה היחידה
תפילה שאותה הבורא ישמע

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest