דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / קבוצה / הפצה / טובים מרצוננו החופשי

טובים מרצוננו החופשי

laitman_2009-05-28_0097_70.jpg

שאלה: ההתפתחות יכולה להתרחש רק באמצעות האור. על מה זה מצביע בקשר להפצה המונית?

תשובה: ההפצה שלנו להמונים מיועדת להביא את בני האדם לידע על כך שהגענו למצב חדש, שמעורר אותנו לחיבור. רק כך נגיע להשתוות הצורה, להבנה הדדית ולחיבור נכון עם הטבע הסובב. הרי אנחנו חלקו האינטגרלי, והיום האסונות ממחישים לנו בגלוי שזה כך.

אין ביכולתנו לברוח מהטבע ואף לא לשלוט בו, להתעלות מעליו, כפי שחלמנו קודם. לא. אנחנו חלק ממנו, זאת אומרת שעלינו להביא את כל החברה האנושית להתאמה עם הטבע האינטגרלי, הכללי, האוניברסלי, עם מערכת אחת.

בתוך המערכת הזאת אנחנו לא צריכים להיות מרכיב מקולקל, שעושה ככל העולה על רוחו. להיפך, את כל המנגנונים שלנו עלינו להביא בהדרגה למצב, שפועלים בטבע באופן מודע ויחד עם זאת בדיוק כמוהו.

בהתחלה, הצרות מחייבות אותי לכך, כמו ילד לא ממושמע. למרות זאת כדאי לי להקשיב ולהגיע להשתוות הצורה עם הטבע בלי מכות, מרצוני החופשי. ולכן, אני מחפש אפשרות להיות יותר חכם, יותר רגיש, כדי לא להתעקש תחת מבול של מכות מתוך גאווה עצמית, עיוורת של אגואיזם אכזרי וסוער. מה הטעם בכך?

להיפך, עלי לשנות את הסביבה, שהיא תשפיע עלי ותשכנע אותי ללמוד את חוקי הטבע ולשמור עליהם. אם אני לא שומר עליהם – אני אבוד. הרי הטבע מתקרב אלי ולוחץ כל פעם יותר ויותר חזק, ואילו אני מתפתח יותר בתוך האגו שלי. והתוצאה היא, הקרע שגדל בהתמדה, ביני לבין הטבע הגלובלי, משפיע עלי לרעה, מכיוון שאנחנו שונים. אנחנו נמצאים בסתירה, מנוגדים זה לזה, ואני סובל. זה עלול להפוך לפיצוץ, למלחמה, לאסונות טבע גדולים, לשואות חבריות. לכן אין לנו ברירה אחרת, עלינו להשתנות.

אך כשאנחנו מחפשים כיצד לעשות זאת, עלינו ללמוד מהטבע. אנחנו כבר למדנו כללים שונים בפיסיקה, כימיה, ביולוגיה, זואולוגיה, בוטניקה וכולי. במסגרת מדעי הטבע חקרנו את הטבע הדומם, הצומח והחי, על מנת להשתמש בחוקיו לטובתנו. טוב מאד, אך עכשיו מתגלים לנו חוקים חדשים – חוקי החברה. הטבע דורש מאתנו להיות גלובלים, אינטגרלים, מקושרים, שנוותר ונתחבר, ועכשיו עלינו ללמוד את החוקים הללו, גם הם מדעי הטבע. פעם היה נדמה לנו שאת החברה אפשר לבנות בצורה מבוקרת, אך בזמננו הטבע מפגין לפנינו חברה בצורת חוקי רשת קשוחים. מסתבר, שבתוך הרשת הזאת אנחנו לא יכולים לעשות מה שמתחשק לנו. זה מגיע למצב שאנחנו חושבים כיצד לבנות את המחשבות שלנו והרצונות. לא מספיק לסדר את היחסים בדרגה פיסית של סחר חליפין בסחורה ומתן שירות. אלא מסתבר שהמחשבות והרצונות, אף הם חלק מהטבע.

נראה, כי עליי להתייחס לכולם בצורה אינטגרלית ולאחל לחיבור כללי ברשת הגלובלית.

לשם כך צריך ללמוד את המערכת הגלובלית בעקרון. חוקיה מוכרים לנו מתוך מדעים שונים. קיימות המון מערכות אינטגרליות בטבע. כל גוף חי בריא – הוא מערכת אנטגרלית. כל גוף חולה כולל בתוכו פגם אינטגרלי, פגם בקשר ההדדי בין כל החלקים.

והנה עכשיו עלינו להבין עוד יותר לאן הגענו. נקלענו למצב, בו גם במחשבות, וגם ברצונות, גם בתנועות וגם בפעולות, עלינו להתאים בינינו בצורה אידאלית. אחרת – אסון. את זה האנושות חייבת להכיר בהדרגה.

מתרחש כאן דבר מעניין: אם כולנו משתדלים לעשות זאת, כמו ילדים קטנים, אז אנחנו מעוררים את כוח החיות, כוח הטבע שמתחיל לפתח אותנו. מצידנו מספיקה ההשתוקקות, הרצון, המאמץ הילדותי. ולכן, בתוך חיי החברה שלנו עלינו לשחק בחברה המתוקנת. למרות שאנחנו עדיין לא מתוקנים, עלינו לפעול בצורה כזאת, ליצור כאלה מערכות קשר, כאילו אנחנו טובים זה לזה, כאילו משפיעים זה לזה, כאילו אוהבים זה את זה, רגישים, מתחשבים זה בזה.

שיהיה ב"כאילו", אך אנחנו רוצים שזה יקרה. הרי אין ברירה אחרת, הטבע העמיד אותנו בתנאים קשוחים, שמהם אנחנו לא יכולים להשתחרר: או שאנחנו נתחבר, או כפי שנאמר, כאן יהיה מקום קבורתנו. כולנו ניצבים היום מסביב להר סיני – הר של שינאה. בזמננו האנושות כולה צריכה לקבל את התורה – את שיטת התיקון.

את המסר הזה עלינו להביא לאנושות.

מתוך שיעור על מאמרו של בעל הסולם, 29.05.2011

ידיעות קודמות בנושא:
כדי לא להיענש על ידי הטבע
אי אפשר לרמות את חוק הטבע
נכונות מלאה לתיקון

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest