דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / קבוצה / הפצה / טבלת היסודות הרוחנית

טבלת היסודות הרוחנית

שאלה: איך דרגת ה"דומם" יכולה לפתוח את עצמה לאור?

תשובתי: היא פותחת את עצמה לאור, בכך שסוגרת את עצמה עוד יותר.

היסוד הפשוט ביותר, המימן, הוא בעל האטום הקל ביותר. ולהיפך, יסודות מורכבים עם מסה אטומית גדולה, המדענים בקושי מרכיבים על המאיצים הכי עוצמתיים. אם נאמר בגסות, היסודות נבדלים ב"משקל": מוסיפים לחומר "אגו" יותר ויותר מאסיבי, והחומר ממשיך להחזיק את עצמו במצב יציב. היסודות האחרונים הכבדים ביותר, כבר לא יכולים להחזיק ביציבות ומשחררים אנרגיה תוך כדי תהליך פירוק רדיואקטיבי. הם אינם שייכים לדרגת ה"דומם" בצורתו הנקייה, אפשר לכנותם שלב המעבר, שמוביל לדרגת ה"צומח".

כי גופים דוממים לא פולטים שום דבר ורק מחזיקים בקביעות את המבנה שלהם, כל עוד מסוגלים לכך. מצד שני, ה"צומח" כבר מסוגל להשפיע. יש לו "מסך" חי, הוא סוגר ופותח את עצמו, מתקשר, נושם, פולט משהו, בדומה לצמחים בעולם שלנו. יחד עם זאת, כל מה שהוא מרשה לעצמו לעשות מכוון להשפעה, ובכל השאר הוא סוגר את עצמו.

ודרגת ה"חי" כבר מסוגלת לזוז, לבחור מקום להשפעה. המסכים של ה"חי" מתרבים והוא רוכש שליטה יותר ויותר גדולה על הרצון שלו.

שאלה: איך ה"דומם" יכולה לשלוט על עצמו, לבנות את השליטה?

תשובתי: על ידי המאור המחזיר למוטב. אין שום כוח אחר שמסוגל לתת לנו "מסך". ככל שאני רוכש "מסך" גדול יותר, כך יותר יכול להתגלות לי הבורא ואז אני מבין אותו טוב יותר.

נניח, שהיום אני התחברתי עם החברים ועל ידי הלימוד רכשתי עוד עשרה גרם של "מסך". אז באותה המידה אני יכול לסגור את האגו שלי, ובאותה המידה הבורא, כוח ההשפעה, הופך להיות חשוב יותר עבורי, באותה המידה אני משפר את ההבנה שלי של המערכת, באותה המידה משתנים הערכים שלי כלפי ההשפעה וכולי. וכך כל פעם יותר ויותר.

שאלה: ומה אם אי אפשר להחזיק את עצמי, כמו בזמן ההתפרקות?

תשובתי: בכל הדרגות ישנן עליות וירידות. עכשיו, בזמן ההכנה, אין לנו אפילו את הדרגה הרוחנית של "דומם". אבל השלב הזה, כמו גם כל האחרים, גם כן מתחלק לד' בחינות: "דומם", "צומח", "חי" ו"מדבר". גם כאן פועלת התוכנית עבור כל אחד בנפרד ועבור כולם יחד. רק שלא אנחנו מנהלים את המצב.

שאלה: איך צריך להיכלל בצורה הנכונה בתהליך?

תשובתי: להתחבר יותר עם האחרים בזמן הלימוד בעזרת המאור המחזיר למוטב, ואחר כך להמשיך את הקו הזה בהפצה ובכל הפעילות שלנו.

מתוך שיעור על "הקדמה לספר הזוהר", 30.07.2012

ידיעות קודמות בנושא:
לומד את אומנות הבורא
האור הוא האנרגיה של החיים
בחיפוש אחר נוסחת החיים האלכימית

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest