דף הבית / חינוך, ילדים / חשיבות ההיסטוריה

חשיבות ההיסטוריה

שאלה: עברו יותר משנתיים מהחתימה על הסכמי אברהם ההיסטוריים, ובאיחוד האמירויות הערביות יכללו את לימודי השואה בתוכנית הלימודים של תלמידי בתי הספר היסודיים והתיכוניים. משרד התרבות והנוער של איחוד האמירויות פנה ל"יד ושם" בבקשה שיסייע לו לפתח תוכניות לימודים ייחודיות למדינה. גורמים יהודים מכנים את ההחלטה הזו היסטורית ודרמטית, לנוכח העובדה שברוב העולם הערבי קיימת תרבות של הכחשת השואה. עד כמה חשובים לימודי השואה בעולם הערבי?

תשובתי: אני חושב שצריך לדבר אמת על מה שקורה, והעולם שלנו מפותח מספיק כדי לשמוע את כל הדברים האלה בצורה ישירה, גלויה ואמיתית. לכן אנחנו חייבים לדבר על זה, אנחנו חייבים לכתוב ספרים, ליצור תוכניות טלוויזיה, לתת מספיק חומר ללימוד נכון של השואה. ולא רק של השואה, זה לא שייך רק ליהודים. זה שייך גם לשחורים באפריקה, ולאינדיאנים באמריקה, וליפנים ולסינים קרו דברים שהאנושות לא רוצה לדבר עליהם כדי לא לעורר את השנאה, אבל זה לא נכון כי דווקא צריך לגלות את העבר.

שאלה באיזו צורה צריך להסביר שזה רלוונטי לכולם?

תשובתי: זה שייך לכלל "ואהבת לרעך כמוך". ללמוד את ההיסטוריה הכללית של כל העמים וכל אומות העולם, עד כמה הם פגעו בעבר זה בזה, ועד כמה הם צריכים היום לדבר בצורה גלויה על מה שיש ביניהם, על כך שאנחנו צריכים לעזור זה לזה ולעזור לצאת מכל מה שהיה העבר.

 

מתוך ישיבת כתבים, 10.1.2023

 

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest