דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / חשיבות האור מושׂגת בחושך

חשיבות האור מושׂגת בחושך

laitman_2009-10_usa_0310_w.jpg

את החשיבות של הרוחניות אנחנו צריכים לקבל מתוך החושך, מתוך חוסר ההרגשה שלנו. רק בתשובה ליחס כזה העולם הרוחני מופיע ומתגלה מתוך הערפל, הוא נולד מתוך אי קיום. נכנס לתוך החושים שלי, להכרה ולהבנה, ואני מחזיק אותו, עובד איתו, אבל רק במידת החשיבות אליו. בכך שאני מעלה את הכרת החשיבות הזאת, אני "מוציא" אותו מההסתרה אל האור.

כל זה כדי שהגישה שלי תהיה בעל מנת להשפיע. כי אחרת אני אף פעם לא אגלה את הרוחנית, מפני שתמיד אשתוקק אליו בכוונה על מנת לקבל, כמו לכל דבר בעולם שלנו.

איך אפשר להשיג חשיבות של משהו שאיני רואה? איך אפשר לגשת לדבר נסתר עם הכוונה על מנת להשפיע? המקובלים אומרים שלצורך זה דרושה סביבה, קבוצת חברים. כאשר הם מדברים על החשיבות של משהו, אפילו שאין לי שום קשר עם החפץ שהם משבחים, בכל זאת אני מתחיל להעריך אותו.

כך גם בעולם שלנו, הדבר שעליו חושבים ומדברים הסובבים אותי, מה שחשוב עבורם הופך גם לחשוב עבורי. עד למידה כזאת, שאני פתאום מתחיל להעריך את מה שאף פעם לא ראיתי ולא הרגשתי. והנה גם אני מספר כמה זה חשוב ונפלא. האנשים שמסתכלים עליי מתפעלים: "מאיפה יש לך כזאת התלהבות?". אני גם כן לפעמים תופס את עצמי שמתחיל לדבר בהערכה על דברים שראיתי בטלוויזיה, על מה ששמעתי מאחרים… זה קורה לכל אחד. למה? בגלל דעת הקהל. החברה חושבת שזה חשוב וזה עובר אליי.

למה דווקא בצורה כזאת אנחנו צריכים לפסוע לרוחניות? למה הפרסומת התגלתה דווקא במאה ה – 20, לפני העלייה הרוחנית הכללית שלנו? כדי שאנחנו נדע עד כמה אנחנו צריכים להשתמש בסביבה.

נוכחנו לדעת במשך עשרות שנים, שהסביבה מסוגלת להשפיע עלינו ובעזרת פרסומת להעלות בעינינו דברים שאין להם שום חשיבות. אין בהם כלום חוץ מדעת הסביבה. מה שישבחו הסובבים זה מה שיהיה חשוב גם עבורי. כל הזמן מתמרנים אותנו באופן כזה שמפריזים במחיר של משהו, והציבור כבר מוכן לשלם פי עשרה. כלי התקשורת, הסוציולוגים, הפוליטולוגים, עושים בצורה מצוינת את העבודה הזאת וייצרו תעשייה שלמה של חשיבות מלאכותית.

יתרה מזה, אנחנו אפילו לא חושדים שאנחנו בעצמנו "מסובבים" בכל הפרמטרים, התכונות והחישובים הפנימיים שלנו. "כיילו" אותנו ו"סידרו" אותנו כך שנסתכל על כל דבר בצורה מסוימת. למעשה אני מסתכל על העולם בעיניים זרות. ואין כאן מה לעשות, אני כבר "עיוור", אני כבר לא אוכל לצאת מהתבנית הזאת. כזאת שטיפת מוח חווים גם הילדים שלנו.

אז בשביל מה אנחנו עברנו את כל התהליך הזה? כי הרי אין מקריות.

כדי לגלות שאנחנו תלויים לחלוטין בסביבה ובעזרתה יכולים להעלות את החשיבות של כל דבר. באופן כזה, אנחנו יודעים איך להעלות בעינינו את החשיבות של העולם הרוחני, למרות שלא רואים ולא מרגישים אותו.

הפרסומאים מראים לי למשל בקבוק של מי סודה ומוכרים לי אותו כמים קדושים. לכן, אם לומדים את המנגנון הזה, אז את אותו הדבר אנחנו יכולים לעשות גם בהתפתחות הרוחנית שלנו. כי למעשה אף אחד לא יודע מה זה העולם הרוחני, אף אחד לא רואה האם הוא חשוב, עד כמה חשוב, במה הוא מועיל לנו… אנחנו יודעים רק דבר אחד – אם נקנה לו חשיבות בתוך הסביבה שלנו, אז עבור כל אחד הוא יעלה למקום הראשון במידת החשיבות. אנחנו נפנים מתוך השפעת הסביבה את ההרגשה של חשיבות העולם הרוחני ואז יהיה לנו קל להרגיש אותו.

מתוך שיעור מס' 5 בכנס בערבה, 24.02.2012

ידיעות קודמות בנושא:
נוסחת החשיבות
מילים… – ואיפה המעשים?
הסולם מהחושך המוחלט אל האור

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest