דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / חשבון מדויק וביצוע מבטיחים תוצאה

חשבון מדויק וביצוע מבטיחים תוצאה

אנחנו פועלים במערכת הכוחות: קבלה והשפעה, ולכן חייבים לקחת בחשבון כל פעולה מבחינת החוק של כוח ההשפעה על החומר. ואז לא יהיו ספקות האם זה יצליח או לא. התוצאה תהיה מוגדרת בצורה מדויקת כמו לפי חוקי הפיזיקה של העולם הזה.

אם מכירים את הכוח הפועל ואת החומר שנפעל ממנו, אפשר לחשב את הכול מראש ולהעריך את התוצאה. כפי שסומכים על מכונה מסוימת ובטוחים שהיא תעבוד בצורה ראויה.

אותו הדבר לגבי העבודה הפנימית הרוחנית של האדם. וזאת, אף על פי שלא ידועים לנו כל החוקים של פסיכולוגיית האדם הקובעים את הרצונות, הכוונות, ההתרשמויות, התגובות. אבל חכמת הקבלה נותנת לנו הבנה ברורה ומסבירה את העיקרון של פעולות האדם כמו של המכונה שבה פועל הכוח העליון של הטבע.

ואנו אמורים להשתתף בכל הפעולות האלה ולהשתמש בכוח של הבורא שפועל על הרצון שלנו להנות. אם נדע כיצד אנחנו מגיבים על כוח ההשפעה, נוכל לחשב את כל התגובות והפעולות שלנו, נוכל לתכנן מראש כיצד עלינו להשיג כוח השפעה כמו אצל בורא.

על מנת שניצור קבוצה, עלינו להתחבר עם הרצונות של האחרים. ואנו מסוגלים לעשות זאת אם נשפיע אחד על השני באמצעות אותו הכוח שאיתו הבורא משפיע עלינו, כלומר על ידי כוח ההשפעה. אבל אין לאדם בינתיים רצון אמיתי להשפיע והוא פועל מתוך האגו שלו.

הוא פשוט שמע מהמורה, קרא בספרים שהוא חייב להתחבר עם האחרים, כי רק בתוך הקשר הזה נוצר השטח לגילוי הבורא. ולכן הוא רוצה לבצע פעולות השפעה ביחס לזולת, על אף שבינתיים חסרות לו תכונות השפעה ואהבה לזולת והוא רק רוצה לנצל אותו.

אך זה אפשרי לעשות, מפני שאנחנו חיים בעולם שלנו בתנאים כל כך מיוחדים כאשר יכולים לפעול בצורה מכאנית אפילו בניגוד לרצוננו. יוצא מכך, שאחד משפיע על השני ובזכות זה מושך את המאור המחזיר למוטב. על ידי היחס הטוב שלי לחברים אני מעורר בו תגובה מסוימת על עצמי. כל מתנה עבור החבר כאילו יוצרת חור בליבו. בסופו של דבר, הוא מתחיל לשים לב אליי ולהגיב, אף על פי שבהתחלה היה אדיש לגמרי כלפיי.

זה בטוח יקרה, כי הרי אני משתמש בחוק הטבע: נותן לו, משפיע לו, ובאופן כזה קונה את החבר על ידי המתנות שלי. המתנות הן יחס טוב, תשומת לב. וכך אני מעורר בו יחס דומה בחזרה.

בהתחלה זה יכול לגרום לתגובה הפוכה מצידו, מכיוון שהוא לא רוצה להישאר חייב לי. באופן טבעי הוא עלול להתרחק ממני, להיבהל מזה שאני רוצה לנצל אותו באיזושהי צורה אם אני נותן לו מתנות. אנחנו רגילים בעולם שלנו שאין טובה ללא ניצול. אך הזמן יעשה את שלו והחבר בהדרגה יקבל את הדאגה שלי ויתחיל להגיב בהתאם. שנינו נתחיל להתייחס יפה זה לזה וכך נבנה קשר בינינו. אחרי שנפתח אותו, ניצור מקום שעליו יוכל לפעול המאור המחזיר למוטב.

זה יהיה כבר האור המשותף שלנו שיבנה בינינו מרחב שאינו קיים בעולמנו, זהו המרחב של ההשפעה ההדדית שלנו! זה כבר לא תהיה השפעה של אגואיסט אחד על אגואיסט שני. כאשר פועלים ביחד אנחנו מעוררים "אור מקיף" שונה שהוא מכוון אל המטרה ובונה בינינו כזה שדה שבו יוכל להתלבש "האור הפנימי".

באופן כזה כל זה עובד. אנחנו מסוגלים להפעיל את המדרגות של העולם הזה, אפילו שבהתחלה אין לנו רצון לכך. אולם לאחר מכן הרצון הזה ישתנה תחת ההשפעה של המאור המחזיר למוטב. בזכות הקשר בינינו, אפילו בין שני אנשים, אנחנו ניצור את השדה המיוחד המשותף, כאילו נתכסה בשמיכה אחת. ה"שמיכה" הזאת, הכיסוי הזה יהפוך ל"מסך" המשותף שלנו שבתוכו אנחנו כבר נוכל לגלות את הבורא ולהגיע לדרגה הרוחנית.

כל שלבי העבודה הזאת מובנים, הם ניבנו לפי חוקים בלתי ניתנים לערעור ומשתמשים בכוחות הידועים לנו. צריכים רק לנצל את כל זה בצורה נכונה, כמו שבכל מדע אחר כאשר אני יודע שאם לא אקיים את כל התנאים הנדרשים אין לי מה לצפות לרחמים כלשהם. ולהיפך, אם עשיתי את הכול נכון, אז התוצאה חייבת להופיע במקום הצפוי ובבוא הזמן כתוצאה מהמאמצים שלי.

מתוך ההכנה לשיעור, 11.12.2013

ידיעות קודמות בנושא:
לקנות עולם אין סוף תמורת קופסת גפרורים
התלכדות בתוך הבורא
הלבושים היקרים של האהבה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest