דף הבית / חינוך, ילדים / חרם חברתי בקרב ילדים

חרם חברתי בקרב ילדים

שאלה: לאחרונה פורסמה כתבה על ילדים שסובלים מנידוי חברתי. בכתבה מראים ילדים יפים ואינטליגנטים שלא מבינים על מה ולמה אף אחד לא מוכן להתקרב אליהם, ואת הכמיהה שלהם לחבר שאפשר להיפגש איתו. מה הסיבה לחרם שקורה רבות בקרב ילדים ובני נוער?

תשובתי: חרם הוא תוצאה מהריחוק של המבוגרים זה מזה, ואנחנו מרגישים זאת דרך הילדים שלנו. הילדים לא רוצים להיות אחד עם השני, יש ביניהם כל מיני חשבונות, מלחמות, ריחוק, הכול נובע מהתרחקות של המבוגרים אחד מהשני. הסביבה שלנו מפוצלת, מחולקת, שבורה, כל אחד שרוי בגאווה מול האחרים, כי האגו שלנו דוחף אותנו לחלק את עצמנו להרבה מאוד פלגים.

שאלה: מספר ערוצים באינטרנט מעלים את נושא החרם לדיון ציבורי, אבל אין פתרונות של ממש. יש מכון שבו מנסים לעזור לילדים מחוץ לשעות בית הספר. האם יוזמות כאלה יכולות לעזור?

תשובתי: כל הפעולות הללו לא עזרו, לא עוזרות ולא יעזרו. צריך לעשות טיפול שורש בכל החברה, בכל מדינה בעולם, כי לכל מדינה יש את המאפיינים הספציפיים לה.

שאלה: טיפול שורש במסגרת החינוך הפורמלי?

תשובתי: עוד לפני החינוך הפורמלי, מגיל שנתיים-שלוש ילדים צריכים דוגמאות ומשחקים שיתנו להם הדרכה וילמדו אותם שחובה להתחבר, כי כך משיגים כל טוב.

שאלה: האם אנחנו, שעוסקים בחכמת החיבור, יכולים לרפא את פצע החרמות?

תשובתי: בוודאי שאתם יכולים. תנסו להמציא משחקים מגיל שנתיים-שלוש שאין בהם ניצול וניצחון של האחר, תמציאו משחקים שהמטרה שלהם להיות יחד, לעזור זה לזה להתגבר על אתגרים שיהיו במשחק. שהילדים ירצו להתחבר כדי לנצח יחד, להתגבר על כל מה שמפריע להם להתחבר. לעבור את כל המכשולים בדרך כדי להיות יחד, כדי לעזור לחבר ולא כדי לנצח את החבר. כי כל משחקי הילדים בנויים כדי לנצח, אז בואו נעשה זאת בצורה אחרת. כי אם לא נעשה זאת, נסבול יותר בדורות הבאים.

 

מתוך ישיבת כתבים, 24.7.2022

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest