דף הבית / כלכלה / כסף / חמשת השלבים של הקריסה הכלכלית בחברה

חמשת השלבים של הקריסה הכלכלית בחברה

v_kurtke_100_wp.gif

מאמר דעה: ההיסטוריה מראה שתהליך הקריסה הכלכלית עובר חמישה שלבים הכרחיים:

1.תחילת הריקבון – הכול בסדר, הכלכלה פורחת, הושגה רמת חיים גבוהה, המוצרים אינם יקרים ונגישים לכולם, יש הכול בשפע, בסך הכול החיים טובים. תשתית התעסוקה במצב מצוין ומתפקדת היטב.

אולם, בחברה מתחיל להסתובב הרעיון שלכל אחד יש את הזכות להיות הבעלים של מה שהרוויחו האחרים, נוצרת מדיניות של חלוקת העושר מחדש, והיא מורידה את כושר הייצור, ומעלה את התלות בהטבות המדיניות ובתוכניות הסוציאליות. הנכסים העיקריים: קריירה, עלות שוק הנדל"ן, חסכונות, השקעות, ביטוח בריאות, סגנון חיים בעיני הסובבים, דירוג אשראי גבוה בשביל צבירת החובות.

2.השביל החלקלק – הכלכלה נכנסת לירידה שהולכת וגוברת בהדרגה. האבטלה גדלה, ויחד איתה, גדלה כמות האנשים שמקבלים סיוע מהמדינה. משלמים לאנשים כדי שהם לא יעבדו. הוצאות המדינה גדלות בצורה חדה, מחירי הזהב והאינפלציה מגיעים למספרים דו-ספרתיים. הנכסים העיקריים: מזומן, זהב, יציבות בעבודה, היפטרות מחובות, ביטוח בריאות, עלות שוק הנדל"ן, מכוניות חסכוניות, ושטח אדמה רחוק מהעיר.

3.עוד יותר גרוע – לאחר ירידה מתמשכת, מתחילה הקריסה הכוללת של הכלכלה. הממשלה מכניסה פיקוח על המחירים, אין מספיק מוצרים חיוניים, אזורי המגורים של מעמד הביניים הופכים לשכונות עוני.

המדינה מדפיסה כסף כדי לכסות על הוצאותיה ועל הוצאות מתן סיעוד למיליוני אנשים, האינפלציה היא מעל 25, הבנקים ובתי העסק פושטים את הרגל, אין כסף לאף אחד. רבים הפכו לחסרי בית. ועדי העובדים מסיטים להפגנות, ומתחילות מהומות ואי סדר המוני. לא ניתן לסמוך על תפקוד שירותי המדינה, התשתית המקומית והכלל ארצית קורסת. נוצרות כנופיות אכזריות, והאלימות שוררת בכל מקום.

המדינה עברה את נקודת האל- חזור. אבל, אם בשלטון נמצא האדם הנכון, הוא ימצא פתרון… הנכסים העיקריים: זהב, מזומן, עבודה, מכונית, בית, מאגרי מזון וחומרי הסקה, נשק ותחמושת, תוכנית מעבר לאזור כפרי, חיות בית (תרנגולות), קבוצות של אנשים שחולקים את אותן הדעות, הרגלי הישרדות.

4.קריעת השלטון – מעמד הביניים נותר בלא כלום, האזורים שלו ריקים, תשתיות המדינה מוזנחות, החשמל מנותק, הזהב והמטבע איבדו את ערכם, האינפלציה חסרת בקרה, קריסת הכלכלה, ביקוש עצום של כל המוצרים, המדפים ריקים בחנויות, בחברה שורר כאוס, כנופיות ברחובות, הממשלה מכניסה שווי לכל המוצרים, המדינה נמצאת ברמת המדינות של העולם השלישי.הנכסים העיקריים: מעבר למקלט מחוץ לעיר, נשק חם ותחמושת, מאגרי מזון והסקה לשנה, תכנית לביטחון אנשי הצוות והנכסים, כלב שמירה מלומד, ידע פרקטי בהישרדות. בשלב הזה כבר מאוחר מדי להתכונן, את הכול כבר לקחו האחרים.

5.אובדן החופש והעצמאות – ממשל צבאי, קרבות בין התושבים לצבא, עוני ורעב, צורת ממשל סוציאליסטית, מדיניות טוטליטריות בשלטון, מבטלים את צורות החופש. הנכסים העיקריים: מקלט מחוץ לעיר, יצירת קהילה שמסייעת להישרדות, גן ירק, מקור מים, זרעי ירקות ליצירת מזון ולהחלפה.

התייחסותי: אין ספק, שאם העולם לא יקבל על עצמו את שיטת החינוך האינטגרלי כאמצעי לתיקון, התסריט המוצג לעיל נראה לגמרי מציאותי!

ידיעות קודמות בנושא:
האבטלה היא איום עולמי
התמוטטות שמתקדמת ללא הפסק
משחקים בכסף כמו בקלפים

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest