דף הבית / כלכלה / כסף / חמישה זעזועים גלובליים בכלכלה העולמית

חמישה זעזועים גלובליים בכלכלה העולמית

thumbs_44_100_wp.gif

דעתו של שון אוגריידי ב-Independent, מתאריך 28.06.2011: "ה-OECD (הארגון לשיתוף פעולה ולפיתוח כלכלי) הודיע על חמישה "זעזועים גלובליים" שצפויים לערער את הכלכלה העולמית בתדירות גוברת בשנים הקרובות.

במקום איומים מסורתיים כמו כיבוש, מלחמה, רעב ומגיפות, OECD צופה מגפות ויראליות, תקיפות וירטואליות, משברים פיננסיים, אי שקט סוציאלי-כלכלי וסופות מגנטיות. האפיזודה הראשונה בסדרת האיומים החדשה הייתה המשבר הפיננסי בשנת 2008. ההסבר לגדילה בתדירות של המשברים הוא ב"גדילת התלות ההדדית" במסגרות של הכלכלה הגלובלית".

תגובתי: כאשר במקום אנשים, עָמים, מדינות, בודדים ולא מתוקנים (אגואיסטיים, החושבים באופן צר רק על התועלת האישית), כולם הופכים לגוף אחד שלם, למערכת התלויה הדדית זה בזה, בה כל אחד עושה רק את מה שרואה כתועלת עצמית, אז האפשרויות לזעזועים במערכת הזאת גדלות שבעתיים ובאופן בלתי צפוי.

כי הרי התלות ההדדית יוצרת שילובים של סיבות בלתי צפויות של כל מצב עתידי. והידע שלנו על המערכת הזאת אינו מאפשר לנו להבין ולחשב מה יקרה איתה. הדבר אפשרי רק אם נוכל להרגיש אותה כשלנו. וזה אפשרי רק אם בעצמנו נהפוך להיות מחוברים כולנו בינינו באופן אינטגרלי.

דבר זה אפשרי רק אם נרכוש בעצמנו את האיכויות והתכונות שלה. ניתן לעשות זאת רק על ידי תיקון עצמי על פי חכמת הקבלה, מה שנקרא גילוי הבורא לנבראיו. כי הרי הבורא ביחס אלינו, הוא גילוי בתוכנו של התכונות המתוקנות שלנו. לכן הוא נקרא בורא, בוא, תשיג ותראה, תגלה בתוכך.

ניתן לדעת מה מצפה לנו אם לא נרגיע את הטבע על ידי האיזון שלנו עימו, עלינו פשוט לפתוח את כל ספרי הנביאים…

ידיעות קודמות בנושא:
קריסתה של המערכת הליברלית העולמית
500 בני אדם על מיליונר אחד
העולם מוכן לשמוע

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest