דף הבית / חינוך, ילדים / חלק קטן בתוך מנגנון עצום

חלק קטן בתוך מנגנון עצום

laitman_2008-12-18_shest_w.jpg

שאלה: מה צריך להשתנות בי, כדי שאני אהיה כמו גלגל שיניים שפועל בתיאום עם המנגנון הכללי?

תשובה: במנגנון הכללי המתואם, גלגל השיניים קובע את התנועה לכל המנגנון, ולא הופך להיות גלגל קטן מסכן בתוכו. עכשיו אנחנו מסתובבים בתוכו בניגוד לרצוננו, לכן חיינו מלאים ייסורים. ואם נסתובב מתוך הבנה, כלומר, עם שיר? אז מה הלאה?

העובדה היא, כשאדם מתקשר נכון עם המנגנון כולו, מכיוון שהוא משפיע עליו, מעניק לו את מחשבותיו, רגשותיו, יגיעתו, הוא מתחיל לסובב את המנגנון בעצמו. הוא נעשה כמו הבורא של המנגנון הזה. הוא מתעלה לדרגה גבוהה יותר של הטבע, למטרתו, לתכניתו. ואז מתגלה באדם רמת קיום, הכרה, הרגשת נצחיות, שלמות, שונה לחלוטין, שחודרת לתוך הטבע כולו ברמה העליונה שלו. לקראת זה אנחנו מתקדמים.

אנחנו מתקדמים למצב שקשה לנו לתאר. אנחנו לא מתארים לעצמנו מה הוכן לנו. אבל זה כבר השלב הבא, מרוחק מהפסיכולוגיה המעשית המודרנית.

הערה: כיצד אני יכול להיות כזה גלגל שיניים נכון וטוב?

תשובתי: לשם כך, קודם כל צריך לעבור כמות מסוימת של שיעורים, להסתגל אליהם, רצוי בתוך קבוצה שבה האנשים מתאימים לך לפי ההתפתחות, המנטליות וכן הלאה.

לאחר מכן, בהנחיית מדריכים אפשר להתחיל בעבודה מעשית דרך דיונים, ויכוחים ביניכם.

לאחר מכן, צריך לבנות כבר את הסביבה שלנו שתשפיע עליך, ואתה – עליה. ובצורה כזאת בהדרגה לבנות את המערכת הזאת.

עלינו להבין שהאנושות עברה את כל שלבי התפתחותה הקודמת בהדרגה במשך מאות אלפי שנים, ואת השלב הזה אנחנו יכולים לעבור במשך דור אחד ממש. אנחנו רואים כיצד היום הכול מתפתח במהירות עצומה, מפני שהאגו גדל באיכות – בדרגותיו הגבוהות מתרחשים שינויים במהירות רבה.

אנחנו התחלנו את השיחות שלנו מכך, שיש לנו מערך מסוים של שיעורים, הרצאות, שבמהלכן אתם תקבלו ידע מסוים, אחר כך הרגלים. ואחר כך, כבר באים העבודה המעשית והמימוש בחיים.

אנחנו לא יכולים סתם "לזרוק" את האדם לעולם, הרי אנחנו מכינים תינוק לכניסה לחיים במשך 20 שנה. עלינו, לפחות במשך חצי שנה, לעשות משהו עם האדם כדי שיתחיל לממש את עצמו.

מתוך שיחה מס' 7 על החינוך האינטגרלי, 14.12.2011

ידיעות קודמות בנושא:י
תורת הקשר הפנימי בין בני האדם
שותפות וביטוי עצמי
על כל פשעים תכסה אהבה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest