דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / חלוקת היגיעה הרוחנית

חלוקת היגיעה הרוחנית

laitman_2009-12-25_2594-70.jpg

ישנם כלים של השפעה, גלגלתא ועיניים, הנקראים "ישראל", שזה מסמל: "ישר אל הבורא", ורק הכלים האלה יכולים למשוך אור, מאחר והם קרובים אליו ובעלי כוח השפעה בלבד. וכמו כן ישנם כלים דקבלה, אח"פ, "אומות העולם", שלמעשה דווקא הם החשובים, ועבורם נעשה הכול. אך הם בעצמם אינם מסוגלים לקבל אור ישירות, אם הכלים של ישראל לא יוליכו אותו אליהם.

כזאת היא חלוקת התפקידים: גלגלתא ועיניים חייבים למשוך אור עבור אח"פ, ואח"פ צריכים לספק את הרצון שלהם לגלגלתא ועיניים, כדי שאלו יוליכו את האור אליהם. רק שיתוף פעולה הדדי כזה יאפשר לנו להשיג את גמר התיקון. כל בני האדם בעולם, שיש להם "נקודה שבלב", כלומר דחף להמשכת האורות, נקראים "ישראל", ישר–אל, "ישר אל הבורא". וכל אלה שאין להם דחף כזה, אינם יכולים למשוך אור באופן ישיר ונקראים "אומות העולם", אח"פ. יחד הם משתמשים בכל הטבע, כדי למשוך אור במשותף ולקבל את גילוי הבורא בכלי המשותף.

על מנת שיווצרו ביניהם יחסים, ישראל עובר שבירה. הוא עולה אל גמר התיקון, למדרגת בית המקדש, ואחר כך בית המקדש נחרב, כלומר ישראל נופל מהגובה הרוחני לכוחות הטומאה, לאומות העולם, ומתערבב איתם, כך שאח"פ נכלל בגלגלתא ועיניים, וגלגלתא ועיניים נכלל באח"פ. בסופו של דבר גם אלה וגם אלה נמצאים בכוונות אגואיסטיות. אך כשהערבוב, או ה"גלות" מסתיימת, הם יכולים למשוך אור ולהגשים את התיקון.

תחילה מיתקנים גלגלתא ועיניים, כלים יותר זכים שנשארו להם רשימות, רישומים מהמצב המתוקן. יש להם אפשרות להמשיך אור והודות להתכללות ההדדית עם האח"פ, יש עבור מי למשוך את האור הזה. ואז אח"פ מקבלים מגלגלתא ועיניים הארה, שמספיקה, כדי למתוח קו קשר כלפי מעלה. בסופו של דבר כולם יחד מרכיבים עשר ספירות שלמות ומושכים אור גדול. כך בשיתוף פעולה, אנחנו מגיעים לגמר התיקון.

היום אנחנו נמצאים בתחילת התיקון של גלגלתא ועיניים, של ישראל. אם הם יתקנו את עצמם, אז במידה הזאת יוכלו להמשיך תיקון לאח"פ, לאומות העולם.

מתוך שיעור על מאמרו של הרמח"ל, "מאמר החכמה", 13.05.2011

ידיעות קודמות בנושא:
משימתו של עַם "המשתוקקים לבורא"
לתקן את העמים בתוכנו
עסקת חבילה עם האור

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest