דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / חכמת הקבלה – מבוא למערכת ההשפעה ההדדית

חכמת הקבלה – מבוא למערכת ההשפעה ההדדית

שאלה: אני קורא יחד איתכם את "תלמוד עשר הספירות" אבל אינני מבין שום דבר, אם כי לפעמים, כשאני קושר בין ההגדרות ומרכיב מהן דמויות וקשרים למיניהם, אני מקבל איזושהי סכמה. האם אני נוהג בצורה נכונה?

תשובתי: תאר לעצמך שאתה חייזר שהגיע מהחלל החיצון ומסבירים לך על הקשרים בין בני האדם: הקשרים האלה הדוקים מאוד, לא תלוי בנו ממי ניוולד, עם מי ניפגש, במי תלוי הגורל שלנו. כולנו מחוברים בחוזקה למערכת קשרים אחת, כמו חוטים ברשת.

ברשת הזאת אנחנו מתייחסים זה לזה בצורה אגואיסטית, וכתוצאה מכך, הקשר בינינו הוא מינימלי, ואנחנו מרגישים אותו כמו את החיים הנוכחיים שלנו (העולם הזה שלנו). בהדרגה אנחנו מגיעים לייאוש מהרצונות הלא ממומשים להתמלא עוד ועוד, באיכות ובכמות, להבין, להשיג ולהרגיש מעל לחיים שלנו.

אבל תלוי בנו איך נהיה מקושרים הדדית, עד כמה הקשר שלנו יהיה טוב, שלם, עד כמה נמלא זה את זה באופן הדדי, למרות הדחייה ההדדית ההתחלתית שלנו. בהתכללות ברשת הזאת של ההשפעה והאהבה ההדדית, הבחירה החופשית היחידה שלנו, הפעולה האמיתית היחידה שלנו, היא למלא ולהשפיע זה לזה, על אף שכל אחד מאיתנו רוצה למלא את עצמו ורק את עצמו, על חשבון האחרים.

כל הפעולות האחרות שלנו, כלומר, כשאנחנו ממלאים דווקא את עצמנו – אינן נלקחות בחשבון כפעולות. אנחנו נענשים עליהן, כדי שנבין את חוסר התקווה שבהן. אבל אנחנו לא נענשים בצורה גלויה, כדי לא לשלול מאיתנו את הבחירה החופשית, אלא כבדרך אגב, כדי שנחכים, כדי שנבין את הקשר שלנו ונרצה בעצמנו למלא זה את זה, תחילה מתוך הכרח, ולאחר מכן מרצון, באהבה.

ספרי הקבלה האמיתיים מספרים על סוגי הקשר שלנו ועל המילוי שלנו זה את זה, כלומר על ההשתתפות שלנו בעבודת המערכת הזאת: איך להשתמש בה כך שכל אחד מאיתנו ישפיע יותר וימלא יותר את האחרים. כמו שבעולם שלנו קיימים אלפי קשרים ותנאים ביחסים בינינו, כך גם באותה המערכת העליונה. אבל היא מושגת בצורה רגשית, כמו שאנחנו נכנסים לחברה חדשה ועורכים לנו היכרות עם חבריה והיחסים ביניהם.

אני מהווה רצון אגואיסטי, נשמה שרוצה לתקן את עצמה ומבקשת את זה מהמדרגה הגבוהה יותר, ממלכות דאצילות, והיא בתורה פונה עם הבקשה שלי לזעיר אנפין, והוא לאבא ואמא, ובצורה כזאת כל המערכת נכנסת לפעולה, מעוררת את כוח התיקון שדרוש לי ומורידה אותו אליי, ואז אני הופך לצדיק, כתוצאה מכך שאני מקבל את הכוח הזה, ואני יכול להשפיע באופן פעיל, כלומר להשתתף בקשר הכללי של כל ה"חברה" הזאת, של העולם העליון. אני משיג את המשמעות ואת כל הפעולות של המערכת הזאת, את המחשבה שלה, התוכנית שלה והמטרה שלה, והופך בהדרגה להיות כמוה, נצחי ואינסופי.

ידיעות קודמות בנושא:
מה המקובלים מגלים
בואו נרצה שהכתוב יתממש!
"תלמוד עשר הספירות" – יומנו האישי של המקובל

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest