דף הבית / קבלה ומדע / חכמת הקבלה, מדע העתיד

חכמת הקבלה, מדע העתיד

מה שלא ננסה לעשות בעולמנו, נגלה כי הכול מונע מתוך הדחפים האגואיסטיים הפנימיים שלנו, ובשום צורה איננו יכולים להתעלות מעל זה.

כל התפתחות, עד כמה שזה ייראה לנו רומנטי, מוסרי, נאה, תמיד מובילה להתרסקות, למוות, לזה שאנחנו ממציאים כל מיני מכשירים ומנגנונים שיוצרים מצבים שבהכרח מובילים לדיכוי ומיתה. מצד אחד, המדע מעניין אותנו, אנחנו מאוד אוהבים ידע, יש לנו צורך גדול לחשיפת סודות הטבע. אבל מצד שני, אנחנו צריכים להבין באופן ברור שהשאיפה הזאת מובילה אותנו לייסורים, שבסופו של דבר יביאו למסקנה שאנחנו חייבים להתחיל לעסוק בחינוך המוסרי שלנו. אז נתחיל לגלות את הטבע בדרך שונה לחלוטין, כשנשאף למצוא בו תכונה של קשר הדדי.

זה יהיה מדע אחר לגמרי, מדע שאינו דומה למדעי העולם שלנו, שנובעים רק מתוך הבנה אגואיסטית של הטבע שלו. כי כשיהיה לנו מבט אלטרואיסטי על העולם, נתחיל לראות בו דווקא את הקשר ההדדי, את ההשלמה, את התמיכה. נראה שבעולם שורים חוקים אחרים לחלוטין, בדרגות שונות, נחדור לעומקם של הקשרים של כל חלקי הטבע יחד. לא נתחיל ללכת מחלוקה ופירוד לקראת איזה קשר קטן, אלא נגלה את התמונה של הקשר ההדדי הכולל. וזה יהיה המדע של העולם שלנו, שנקרא חכמת הקבלה.

בכל דרגה: מכאנית, פיזית, זואולוגית, ביולוגית ועוד, רק חכמת הקבלה מגלה לנו את הקשר האחד, היחיד והכללי של כל הבריאה והבורא שקיים בתוך הקשר הזה. הצורך הכי אמיתי, הכי גדול של האדם, הוא השגת הרמוניה של כל הבריאה. היא עד כדי כך תבלע ותמלא אותנו, שתהפוך לשכר שלנו. שום דבר לא יכול להיות יותר טוב מזה.

נכון לעכשיו זה בינתיים נסתר מהאדם, אבל זה יתגלה בהדרגה ונראה שכל הכוחות מתמזגים בצורה הרמונית יחד. דווקא הרמוניה של ההשלמה ההדדית, היא זו שממלאה את הנשמה.

מתוך תוכנית הטלוויזיה "שיחות עם מיכאל לייטמן", 27.5.2015

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest