דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / חכמת הקבלה כפסיכולוגיה עליונה

חכמת הקבלה כפסיכולוגיה עליונה

laitman_2011-08-23_0207_w.jpg

בעולם שלנו יש לנו אפשרות לעשות מדידות ברורות בדרגות דומם, צומח וחי של הטבע. אף על פי שעם העלייה הטשטוש גובר בהדרגה. כי כל דרגה כוללת בתוכה הוי"ה שלמה, חמש דרגות של עומק הרצון, מדרגת שורש ועד דרגה ד'.

מה שנוגע לדרגת ה"מדבר", אנחנו בעצם לא יודעים כלום. ולכן, כתוצאה מזה, בהתאם לערך הפוך בין "אורות" ו"כלים" אנחנו לא יודעים את שלושת המדרגות העליונות של דרגת החי (ב',ג',ד'), שתי המדרגות של דרגת הצומח (ג',ד') ומדרגה אחת של דרגת הדומם (ד').

לדוגמה, בלימוד פיזיולוגיה של הגוף, אנחנו יודעים את שתי המדרגות התחתונות (ש',א'). ואילו הפסיכולוגיה, שלומדת על שלושת המדרגות העליונות, היא כבר לא מהווה מדע מדויק, מפני שלא מאפשרת לבצע מדידות. כמה שניסינו להבין את הטבע האנושי, לא יצא מזה כלום, ולכן כתוצאה מזה, הפסיכולוגיה הקבוצתית והאישית נמצאות במשבר. אנחנו לא יכולים להבין את הדברים האלה, מפני שהם משתנים ואפילו לא נמצאים בדרגה שלנו, אלא מעלינו.

היום, על ידי לימוד חכמת הקבלה וגילוי דרגת ה"מדבר", אנחנו דרכה מתחילים להבין גם את הפסיכולוגיה שלנו. וזאת הסיבה, שבעל הסולם מכבד את הפסיכולוגיה. למעשה, חכמת הקבלה, זוהי פסיכולוגיה עליונה, חכמה על האדם. כי הכול נמצא באדם ואנחנו אף פעם לא יוצאים מעבר למסגרות של המושג הזה, האדם.

המאור המחזיר למוטב מביא לי שתי אבחנות, ואני מתחיל למדוד את שתי המדרגות (המידות) העליונות, שמקודם נשארו ב"ערפל".

ואז מובן לי מה שקורה. ב"חומר" של הרצונות אני מבין היכן נמצא החלק של הבורא שמנהל אותם, והיכן נמצא החלק העצמי שלי. אני משיג, איך ה"כתר":

  • מפעיל את דרגת הדומם.
  • מפעיל ומחייה את דרגת הצומח.
  • מפעיל ומחייה ומביא לתיקון את דרגת החי.
  • משפיע על דרגת ה"מדבר" לפי השתוות הצורה.

זה מה שנותנת לנו חכמת הקבלה, שמאפשרת למשוך את המאור המחזיר למוטב. הדבר העיקרי שאותו אנחנו משיגים, זה פעולות של הבורא בסדר של סיבה ומסובב.

מתוך שיעור על המאמר "חכמת הקבלה והפילוסופיה", 17.12.2012

ידיעות קודמות בנושא:
מהי נשמה?
הפסיכולוגיה כראי להתפתחות האגו
המעבר מהפסיכולוגיה המטריאליסטית לפסיכולוגיה הרוחנית

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest