דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / חכמת הקבלה ומדעים גשמיים

חכמת הקבלה ומדעים גשמיים

שאלה: מה ההבדל בין חכמת הקבלה ליתר החכמות?

תשובתי: את כל יתר החכמות אתה משיג ובונה מתוך חמשת החושים המדומים שלך, את חכמת הקבלה האדם בונה ומשיג (כי הכול קיים רק כלפי הנברא) מהחוש החדש, שאותו הוא מקבל מלמעלה ועל ידו הוא חוקר את העולם העליון.

ההבדל בין החכמה של העולם שלנו (שכוללת בתוכה את כל המדעים שכבר התגלו על ידינו ושעוד עתידים להתגלות) וחכמת הקבלה, הוא בזה, שבחכמת הקבלה יש לך חוש של השפעה ואתה יכול לבקר ולחקור את עצמך, את העולם הרוחני, את האלוקות ואת העולם הזה.

לעומת זאת, בחכמה רגילה שחוקרת את העולם הזה, אין לך שום נקודה צדדית, תצפית אובייקטיבית, שמתוכה אתה יכול להביט על העולם ועל עצמך ולראות מה נכון ומה לא נכון, עד כמה שזה סובייקטיבי. אלא ודאי שהכול סובייקטיבי לגמרי ביחס לחושים שלך. אם היו לך עוד חושים נוספים או אצבע שישית, אז היית מגלה משהו חדש.

זאת אומרת, שהמדעים של העולם הזה, המחקרים שבעולם הזה בחמשת החושים שיש לאדם, הם מוגבלים מאוד והם מיועדים אך ורק כדי להביא אותו לכזאת התפתחות של האגו שלו, של הרצון לקבל, כדי שהוא יבין ויידע, שבחוש הקבלה שיש לו עכשיו הוא לא יכול יותר להתקדם הלאה.

שאלה: אז מהו החוש השישי שאותו האדם רוכש, בלומדו את חכמת הקבלה?

תשובתי: החוש השישי, זו תכונת ההשפעה. אם האור משפיע ומאיר עליך, נותן ומוסר לך את התכונות שלו, אז אתה מקבל את תכונת ההשפעה שלה אנחנו פשוט קוראים "החוש השישי". זה לא עוד חוש אחד נוסף על חמשת החושים הגופניים שלך.

האור מוסיף לך תכונה שבה אתה יכול לראות ולהרגיש את מה שנמצא מחוץ לרצון לקבל, מחוץ לך.

מתוך שיעור על המאמר "מהותה של חכמת הקבלה", 14.12.2014

ידיעות קודמות בנושא:
מדע של העולם העליון
חכמת הקבלה ושאר המדעים
הגורם השישי

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest