דף הבית / מיתוסים על חכמת הקבלה / חכמת הקבלה התגלתה לעולם מוקדם מדי?

חכמת הקבלה התגלתה לעולם מוקדם מדי?

שאלה: האם לדעתך חכמת הקבלה התגלתה מוקדם מדי? היא מנותקת מאוד מהעולם המודרני. הרי יש שיטות השׂגה מעשיות יותר, אמנם הן זמניות אבל הן בהרמוניה עם העולם.

תשובתי: מפליא, אבל למעשה האיסור על גילוי חכמת הקבלה הסתיים עוד במאה ה – 16, כאשר לידיו של המדען המקובל הענק האר"י הגיע ספר הזוהר, מאז חכמת הקבלה החלה בהדרגה להיות נגישה לכולם.

היא התגלתה לאט מדי אך לפי הצורך. אנשים התרחקו, פחדו ממנה. המקובלים עצמם במשך מאות שנים של הסתרה יצרו מיתוס של איסור לעסוק בחכמת הקבלה, והרחיקו ממנה אנשים. ממשיך דרכו של האר"י, היה ה"בעל שם טוב", שחי בשטחה של מזרח אירופה. רוב המקובלים של המאות האחרונות, החל מהאר"י יצאו מאותם אזורים, לכן באותם מקומות נשארה הרוח של הכוחות הגדולים שלהם. באופן כזה חכמת הקבלה התגלתה כבר מזמן, אבל דווקא עכשיו צריך להפיץ אותה בצורה רחבה מאוד מפני שהעולם כבר זקוק לה באופן דחוף. יכול להיות שהעולם עדיין לא מודע לכך, אבל גם אין צורך שיהיה מודע לצורך שלה בדרך טבעית, כי זו דרך של מלחמות ובעיות נוראיות. עדיף שנפיץ את השיטה של חכמת הקבלה, נפרסם, נספר עליה יותר ויותר ובתדירות רבה יותר כך נכין את האנושות לשימוש מעשי בה, כאשר המצב בעולם יהפוך להיות בלתי נסבל.

מתוך שיעור בשפה הרוסית, 17.4.2016

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest