דף הבית / קבלה ומדע / חושבים מדע / חכמת הקבלה היא מדע מעשי

חכמת הקבלה היא מדע מעשי

photo_rav_gh70_160.jpg

שאלה: נדמה לי שהמטרות שהקבלה מציבה בפני האנושות נכונות בהחלט. יחד עם זאת האמצעים להשגת המטרות האלו, כמו לימוד חוכמת הקבלה, אינם מספיקים.
אדם בוגר לא יכול לצאת מעצמו, כי הוא נגוע בכל החיידקים שהורסים את החברה אשר הגיעו אליו מהדורות הקודמים. ובנוסף, בחברה תמיד ישנם אנשים שיודעים לנצל לטובתם את חיידקי החמדנות, האלימות והגאוותנות. מספיק להעיף מבט על הפרסומות או על הפוליטיקה בכדי לראות זאת.
למרות שכל הדתות ורוב הפילוסופיות תמיד שאפו להגיע לאלטרואיזם, הן אף פעם לא הצליחו להגיע לתוצאה הרצויה. ולכן נשאלת השאלה, האם ניתן ליצור ישות רוחנית אחידה חדשה, גוף שמורכב מתאים אלטרואיסטיים, בקרב קבוצת אנשים בוגרים?
לדעתי זה לא ניתן. אבל אם הקבוצה, המורים והתוכנית, נוצרים מגיל 0 כגוף אחד, אז התודעה הצעירה שהיא גמישה יותר יכולה להתארגן לגוף רוחני ואינטלקטואלי אחד, שמתוך הדחף לשלמות יזרוק מעל עצמו את חיידקי האגואיזם. ייתכן שעם הזמן הקבוצה הזו תוביל את כל האנושות לשלב חדש… האם אני צודק?

תשובה: אני לא יודע. אני תמיד עונה כמדען, מפני שזה האופי וצורת החשיבה שלי. לכן לחלק מהאנשים התשובות שלי נשמעות ישירות מדי ולא מנומסות, וכביכול נגד הדתות והפילוסופיות. אני אומר רק את מה שאני חושב שהוא אמת, ללא קשר לאיך ומי מקבל את זה, כי מדובר בחוקי הטבע. הרי אף אחד לא חושב איך יתקבל ההסבר על חוק המשיכה הפועל על גוף שנופל, גם אם זה גוף של תינוק שנפל מהקומה העשירית…
אז אני עונה שאני לא יודע, מפני שאני יכול להיות בטוח רק במה שעברתי בעצמי. אם לא השגתי בעצמי את מה שכתוב אצל המקובלים, אני לא יודע אם אני מבין אותם נכון.
לכן אנחנו יכולים רק לבנות מודלים, כמו "הדור האחרון", אבל איך הם ישתנו בתוכנו, או שאנחנו נשתנה בתוכם, זאת אנחנו עדיין לא יודעים. כי רק "נשמת האדם תלמדנו". חוכמת הקבלה היא מדע מעשי מאוד. "מה שלא נשיג לא נגדירהו בשם ומילה" – זו הסיסמה של המקובל. זו החברה שאנחנו בונים מעצמנו ומילדינו, לפי איך שאנחנו מבינים את הכתוב. כל היתר יתגלה לנו במידת מאמצינו ויתקן אותנו.

שיעורים על פי המאמר "בנין החברה העתידית"

שיעורים על פי כתבי הדור האחרון

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest