דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / חישובים רוחניים בקשר עם הבורא

חישובים רוחניים בקשר עם הבורא

שאלה: האם הרצון לגלות את הבורא, זה רצון אגואיסטי?

תשובתי: תלוי לשם מה אנו רוצים לגלות את הבורא: כדי שהוא ישרת אותנו בכל מיני "שליחויות" כמו באגדה "הדייג ודג הזהב", או כדי להידמות לו באופן שבו הוא מבצע את כל פעולותיו באהבה לנבראים, ואנחנו באהבה אליו. במצב כזה אנחנו משתפים עימו פעולה, מגיעים להשתוות התכונות וניצבים בדרגתו.

שאלה: האם אנחנו עורכים חישובים?

תשובתי: כן, אבל ככל שאנו מתקדמים, כך החישוב נעשה פחות אגואיסטי ומדויק יותר. מכיוון שאנו יכולים לטעות, נדרשים מאיתנו מאמצים גדולים יותר בחישובים, בכל הדקויות שלהם, בגישה. כך אנו לומדים להיות דומים לבורא.

שאלה: האם מקובל נמצא בחישובים בכל רגע?

תשובתי: במה עוד האדם צריך לעסוק בחיים, אם לא בהשתוות לבורא? אם אתה נהנה מהחיים, אז אין לך צורך בשום דבר אחר. עם זאת, אל לנו לזלזל בשום דבר גשמי. כל עוד אנחנו נמצאים בגוף פיזי, אז עד לגמר התיקון, נרגיש גם עייפות וגם צורך בטעינה מחדש. לכן, עדיף לעסוק במשהו אחר, אבל בכל זאת בתוכנו נערוך את כל החישובים הפנימיים, העליות.

שאלה: איך אלו שעדיין לא מרגישים את הבורא יכולים לבצע נכון את החישובים?

תשובתי: כל החישובים צריכים להיות מכוונים לקשר גדול יותר עם הבורא דרך הבריאה.

הערה: אבל אנחנו הרי לא מרגישים את הבורא.

התייחסותי: לכן במערכת הזאת הוחלף הבורא בנבראים. נתחיל להרגיש את הבורא רק מתוך קשר מקסימלי ושווה עם הנבראים, בכך שאתה יוצר איתם יחסי ערבות ואתה נותן להם כל מה שאתה יכול. באיחוד עם אחרים אתה בונה את דמות הבורא, יוצר אותו.

שאלה: אלו חישובים על התלמיד לערוך בזמן השיעור?

תשובתי: הייתי מייעץ לכל אחד בזמן הלימוד, בין אם הוא מבין על מה מדובר בשיעור ובין אם לא, להשתדל כל הזמן להיות יחד עם המורה ועם החברים, כמו באחד שלם משותף.

מתוך שיעור וירטואלי, 11.03.2018

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest