דף הבית / קבלה לעם / קבלה למתחיל / לימוד חכמת הקבלה / חיץ בין העולם הגשמי והרוחני

חיץ בין העולם הגשמי והרוחני

מיכאל לייטמן

אנחנו קיימים בעולם, שממנו חייבים לעלות לעולם עליון. זו המטרה היחידה של העולם שלנו.

בני האדם, שגילו את הדרך אל העולם העליון נקראים מקובלים – מאדם הראשון והלאה.

למשוך אותנו אל תוך העולם הרוחני ולעזור לנו להשיג תיקון, להידמות לבורא, מסוגל רק האור העליון – רק הוא יכול לתקן אותנו, כלומר להעלות אותנו במדרגות רוחניות. אור זה ניתן למשוך, אם אתה עצמך שייך למערכת שלו.

העניין הוא שאנחנו לא שייכם למערכת האור העליון, כי אנחנו הפוכים כלפיה לפי הטבע שלנו. הרי אנחנו מקבלים, ואילו המערכת – משפיעה. כדי למשוך אור של תיקון, נברא "מתאם", חיץ בין שתי המערכות – ספרי קבלה, שמקשרים אותנו עם נשמות המקובלים שכתבו אותם.

כאשר אנחנו קוראים את הטקסט של ספרי הקבלה בעיניים ה"גשמיות" שלנו, אנחנו מתחברים שלא במודע עם הנשמות שלנו (עם אותה התחלת הנשמה שקיימת בנו), עם נשמתו של המחבר – ודרך נשמתו מגיעה אלינו הארה.

מקובלים אחדים כתבו ספרים אחד עבור השני ותיארו בהם את המערכת העליונה כדי לשכלל ולהעשיר את השגתם ולגרום שמחה ונחת רוח לבורא. הם עשו זאת גם כדי להכין את העולם העליון לקליטת הנשמות שיעלו אליו.

מקובלים אחרים כתבו עבורנו – הנמצאים בעולם שלנו, והשתמשו בארבע שפות לכתיבת ספריהם. שלוש מבין ארבע השפות: מקרא, הלכה ואגדה אינן מאפשרות לנו להידבק בעליון, אם אין בנו נשמה מיוחדת לכך. רק שפת הקבלה מיועדת לדורנו ורק בעזרתה אנחנו יכולים למשוך אור מקיף ולעלות.

מכל המקובלים, שכתבו בשפת הקבלה, אנחנו מבדילים את האר"י ואת בעל הסולם. שפתם מתאימה לנו יותר מכולם לגילוי הקשר עם העליון. השפעתם עלינו – הכי חזקה. אור מקיף, המגיע מספריהם מתאים יותר מכול לנשמות שלנו.

יוצא, שמבין כל הספרים הקדושים, הספרים היחידים שמתאימים לנו, הם ספריו של בעל הסולם, שהתאים אותם לנשמות שלנו.

ובנוסף לכך, ישנו ספר הזוהר, המיוחד במינו. זה אפילו לא ספר אלא סוג של מכשיר, שאיתו אנחנו יכולים להשתמש יחד עם פירוש של בעל הסולם, שהתאים אותו עבורנו.

עם כל הספרים הקדושים האחרים אנחנו לא יכולים ליצור שום קשר. למרות שהם קדושים, כלומר מדברים על העולם העליון, אבל אינם יכולים לעזור לנו לתקן את הנשמות שלנו, וליישם את מטרת קיומינו.

מתוך שיעור על איגרת של בעל הסולם לתלמידיו, 09.11.2009

רשומות קודמות בנושא:
זה נס – אור מקיף !
"הצימוקים" שמביאים את האור

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest