דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / חיסכון רוחני לימים קשים

חיסכון רוחני לימים קשים

אם זכית לברכתו של הבורא, כלומר לעלייה רוחנית, שאתה מסוגל להתפלל, ללמוד, לעבוד, אז בזמן הזה את צריך להשקיע את כל הכוחות. אתה מרגיש שהכול פתאום מצליח לך, אז תנצל את ההזדמנות הנפלאה הזאת, תיתן יגיעה ותשקיע עד כמה שזה רק אפשרי. כי יגיעו כאלה זמנים שלא תוכל להזיז את האצבע הקטנה.

וחוץ מזה, צריך כמה שיותר להשקיע בקבוצה, כמו בחשבון בנק, שחוזר אליך באחוזים גדולים ודווקא כשאתה זקוק לכך. זה החיסכון שלך לימים קשים, כמו שאתה ממלא מקרר עם מצרכי מזון לשבוע, כמו פנסיה לעת זקנה וביטוח רפואי למקרה של מחלה.

אם הכלי שלנו הוא כלי קבלה, אז הוא מסוגל לאגור בתוכו כוח, הבנה, אנרגיה, נכונות, קשר עם המטרה ולשמור זאת לעת צרה. העניין הוא, שהכלי שלנו מורכב משני חלקים: גלוי ונסתר. החלק הגלוי, זה הכלי הקטן שלי, שאותו אני מרגיש בעולם שלנו: אוכל, מין, משפחה, כסף, כבוד, שליטה, מושכלות ובקצה קצת רוחניות, לפיקנטיות.

אבל הכלי האמיתי שלי, זה כל הנבראים: כל הטבע הדומם, צומח וחי, בני האדם וכל העולם. כל אלה הם הרצונות שלי. ואם אני משקיע בהם, אז זה חוזר אליי אפילו ללא ידיעתי.

לכן, אם יש לי הזדמנות להשקיע באחרים, אז כדאי לעשות את זה, כי ללא ספק זה יחזור אליי. וכל מה שאני משקיע בהם עכשיו שייך במשהו להשפעה, כי אני הרי מרגיש אותם כזרים לי. לכן היצר הרע האגואיסטי נקרא "עזר כנגדו", כי הוא עוזר לי כבר עכשיו.

אם אני עובד עם החברים, עם העולם, בכך שרוצה להשקיע בהם את הכוחות שלי ולהביאם לטוב, אז באופן כזה אני משקיע עכשיו בכלי הרוחני שלי במובן הרוחני, בכך שעובד נגד הרצון לקבל שלי. ואני מסוגל לעשות זאת פשוט בצורה מכאנית. לא משנה איזה כוונות יש לי יחד עם זה, אבל באותו הזמן אני מבצע פעולות נכונות. האגו שלנו נותן לנו עזרה ענקית בכך שעובד נגדנו.

מתוך שיעור על אגרת של הרב"ש, 08.08.2012

ידיעות קודמות בנושא:
מתאזנים
לעשות כל רגע לגדול מקודמו
תכין את המזחלת בקיץ…

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest