דף הבית / אקטואליה / חיסולו של סולימאני

חיסולו של סולימאני

דמות אייקונית של השלטון האיראני, הגנרל קאסם סולימאני, חוסלה. "בכי כלל עולמי" שאורגן על ידי המשטר האיראני, מדגיש שהמכה פגעה בדיוק במטרה ולא רק במובן הישיר של המילה. האמריקאים אותתו בברור שהקווים האדומים לא נעלמו לשום מקום, ושכיפופים והפרות שלהם לא יישארו ללא תגובה.

לא נשכח, שלפני מספר ימים כמה אלפי בני אדם צרו על השגרירות האמריקאית בעיראק, וביניהם נכח גם סולימאני. והנה בטהרן פתאום הבינו, ש"לנבוח על פיל" ו"לנשוך" אותו, זה לא אותו הדבר.

למעשה אמריקה לא הגיבה על התקרית הספציפית הזאת, אלא על הכיוון הכללי של המשטר חסר המעצורים שמאמין בחסינות עצמית. העניין כאן אינו בסולימאני עצמו, אלא במה שהאדם הזה סימל. האמריקאים רמזו בבירור: אין "פרות קדושות", כולם יכולים לשאת באחריות עבור ה"הוללות".

זהו צעד נכון מאוד ומשמעותי של טראמפ: כעת האויבים הנלהבים והמושבעים של אמריקה יצטרכו לבחון מחדש את תוכניותיהם. כלי התקשורת יזרימו ויגבירו את הפחד מפני נקמה אפשרית, אבל למעשה עתה כדאי לצמרת האיראנית עצמה לחשוש. היא מצאה את עצמה במלכודת: מצד אחד, חוסר מעש יצביע על חולשתה, אבל מהצד השני, כל תגובה  תתיר לגמרי את ידיו של טראמפ, דבר שעליו הוא כבר הודיע בגלוי.

לפני כמה שנים היה לאיראן עסק עם ממשל אובמה שהיה ידידותי כלפיה. היא הצהירה שארה"ב היא "נמר מנייר" ואפילו לקחה בשבי מלחים צבאיים אמריקאים. מאז המשטר האיראני לא השתחרר מאשליותיו.

כעת, כאשר המקורות האיראניים  טוענים שוב ושוב על "שערי הגיהינום שנפתחו", האמת היא שדווקא רדיקלים וקיצוניים יצטרכו לשמור על איפוק וריסון. האמריקאים ריסנו את החוצפנים במכה אחת.

עכשיו טראמפ מראה לכולם מי הבוס. מתברר דבר פשוט: לא רוסיה ולא סין יכולות לצאת נגד אמריקה, הן לא יכולות להתנגד ולהפריע לה בפועל. עכשיו רבים יצטרכו לחשוב היטב לפני שיפעלו נגד האמריקאים או בניגוד להם. לכן חיסול סולימאני היה צעד מצוין של טראמפ.

בנוסף לכך העָם האיראני הוא עם עתיק ובכלל לא טיפש, הוא מרגיש ומביע פחות ופחות רגשות חמים כלפי המשטר היומרני שחולשתו וחוסר המעוף שלו מתגלים באופן ברור יותר ויותר.

 

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest