דף הבית / אקטואליה / חילוני, דתי, חרדי וערבי (חיים חדשים – 585)

חילוני, דתי, חרדי וערבי (חיים חדשים – 585)

שאלה: מדוע רק אצלנו ההתרחקות בין המגזרים מדאיגה כל כך? תשובתי: בגלל השורש הרוחני שלנו. (הרב ד"ר מיכאל לייטמן בשיחה עם אורן לוי וניצה מזוז)

תוכנית הטלוויזיה "חיים חדשים" בנושא "חילוני, דתי, חרדי וערבי".

לצפייה/האזנה: WMV וידאו | MP3 אודיו | MP4 וידאו

להורדת התוכנית: WMV וידאו | MP3 אודיו | MP4 וידאו

תקציר השיחה:

שאלה: מדוע רק אצלנו ההתרחקות בין המגזרים מדאיגה כל כך? תשובתי: בגלל השורש הרוחני שלנו.

אנו לא עם רגיל. אברהם אבינו קיבץ אנשים שונים סביב הרעיון של אהבת הזולת. כשנפלנו לשנאת חינם, נחרבנו. כיום אין דבר שמחזיק אותנו יחד מלבד אויבינו.

כיום ישראל מחולקת למעשה לארבע מדינות, חילונית, דתית, חרדית וערבית. בכל אחת תרבות אחרת, חינוך אחר, אמצעי תקשורת אחרים.

לפי תוכנית הבריאה, עלינו לספק לעולם דוגמה של חיבור לעם אחד, מעל ההבדלים. אם נוכל ליצור חיבור בין המגזרים, כולל הערבים, העולם יבין שיש לנו שיטה לחיבור.

אנחנו לא נכנסים לשום פוליטיקה ולשום חשבונות, אנחנו מיד בונים "קומה שנייה", מחנכים לקשר חיובי ונכון. ודאי שיהיו מחלוקות בלי סוף, אבל דווקא בהתעלות מעליהן, הקשר בינינו יתחזק יותר ויותר. אנחנו לא נכנסים לאף מחלוקת, אלא רק עובדים על חיבור, בניית קשר. כך ניצור סדר ישראלי חדש.

כיום העולם כולו סובל מבעיות של חוסר קשר טוב, וכולם מצפים מישראל לדוגמה טובה. זה נראה בלתי מציאותי, אבל כאן נכנסת תורתו של אברהם אבינו, תורת הקבלה. אברהם לימד אותנו איך להביא אל חיינו כוח מיוחד שיכול להפוך שנאה לאהבה. חכמתו העתיקה של אברהם אבינו מלמדת כיצד להתחבר, שלב אחר שלב. שיטת החיבור של חכמת הקבלה נחוצה ומתאימה לכל המגזרים בישראל, ולעולם כולו.

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest