חיים של מקובל

שאלה: כיצד מקובל בדרגתך ״מרמה״ את האגו שלו?

תשובתי: אני לא צריך לרמות אותו, אני פשוט פועל כדי למשוך את האור העליון. מהבוקר עד הערב ובכל הנסיבות, אני מנסה להגיע למגע עם הבורא, על ידי כך שאני משכנע את עצמי ש"אין עוד מלבדו", ושכל מה שקורה זה רק טוב. כמו כן, נותנים לי מצבים כאלה נוראיים ולא מובנים, שמאחוריהם אני חייב לראות שאין עוד מלבדו ולאמת זאת.

בחייו של מקובל קיימים המון חישובים אפשריים שבהם הוא נכנס ל״אבא ואמא״, ל״ישסו״ת״ וכולי (מושגים רוחניים שמציינים דרגה רוחנית). מכיוון שהוא עובד ב-ג' קווים, הוא מתחיל להתמצא ולחיות במערכת העליונה.

שאלה: האם מקובל עוסק בשכנוע עצמי? חשבתי ש"אין עוד מלבדו" היא הרגשה טבעית עבורך, כמו פעולת הראייה עבור אדם שרואה.

תשובתי: זה לא כך. אם אדם מגיע למדרגה הרוחנית האחרונה, ומגלה בדרגה האגואיסטית האחרונה שאין עוד מלבדו, אז הוא באמת מרגיש שבכל התגלות של האגו הבהמי והרוחני שלנו, אין עוד מלבד הבורא, מפני שהוא גילה זאת ברצונות הכי כבדים שלו, אבל לפני כן, ישנם אירועים שמאחוריהם מקובל רואה את הכוח היחיד הזה, וישנם אירועים שמאחוריהם הוא עדיין לא רואה אותו, עד שגם במקרים אלה, הוא ישתדל לראות אותו ובסופו של דבר יראה.

שאלה: האם מקובל צריך לראות את הכוח היחיד הזה מאחורי אירועים חיצוניים שקיימים בעולם שלנו?

תשובתי: כמובן, מקובל חייב לראות את הכוח היחיד הזה מאחורי כל האירועים שקיימים בעולם שלנו ובעולם הרוחני. למעשה אין חלוקה לשני עולמות, רק אנחנו מחלקים זאת כך, מפני שאנחנו תופסים הכול יחסית אלינו.

מתוך שיעור וירטואלי, 29.1.2017

 

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest