דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / חיים מאחורי הפרגוד של הצמצום

חיים מאחורי הפרגוד של הצמצום

laitman_2010-12-12_9526.jpg

אנחנו עובדים מול האור העליון הפשוט שממלא את כל המציאות, הטוב והמטיב לכולם ללא יוצא מהכלל, לרעים ולטובים, כלומר שאין לו שום צורה ואבחנות. באור העליון אין שום גוונים.

ואנחנו רוצים לייצב את עצמנו כמו האור העליון הזה, רק שהצורה שלנו תהיה מבוססת על הרצון לקבל, כלומר ההפוכה לאור. אבל היא צריכה להיות דומה לכל האופנים החיצוניים של ההתנהגות שלו.

יוצא, שגם הכלי וגם המילוי שלו וגם התנהגות של הכלי, הכול מיוצב בתוך הרצון לקבל. זה החומר שלנו שממנו אנחנו מייצבים את הכול. אפילו אור נרנח"י שאנחנו מגלים מסומן באותיות: אות י' נקראת "אור חכמה", אות ה' נקראת "אור בינה", מפני שצורת ההשפעה מצד הכלי נקראת "אור".

וכך זה בכל דבר, כי אור אין סוף עצמו אינו מורגש, הוא נעלם לאחר "צמצום א'". אנחנו יכולים להשיג את האור לאחר הפרגוד הזה, לאחר "צמצום א'", מתחתיו, רק על ידי זה שנותנים לרצונות שלנו, לכלי שלנו, מייצבים מהמתכת או מהחומר שלנו צורה הדומה לאור שנמצא איפה שהוא מאחורי פרגוד הצמצום.

heb_o_rav_sadna_2014-02-13_lesson_pic1

הרצון של כל אחד מאיתנו כולל בתוכו חמש דרגות עביות: שורש, א', ב', ג', ד'. וכל הצורות שאנחנו מקבלים בהשתוקקות שלנו להידמות לאור העליון הקבוע נקבע על ידי השינויים שמתרחשים בתוך הרצון לקבל שלנו. האור העליון עצמו הוא קבוע ופשוט הממלא את כל המציאות ואין בו שום שינוי. הוא פועל בצורה קבועה כאהבה חלוטה, ים של אור.

כל השינויים מתממשים רק בתוך הכלי על ידי הגילוי של ה"רשימות" שלנו, על ידי ההתקשרויות בינינו. בכל אחד מאיתנו, בכל רגע, מתגלים "רשימות" חדשים, פעם באחד ופעם בשני, וכל הקשרים שלנו זה עם זה משנים את צורתם. ומזה באות לנו כל מיני צורות של האדם, הדומה לבורא.

לכן, הכלי הרוחני זה אותיות, המילוי שלו, הוא גם אותיות, והעבודה שלנו, זה אותיות העבודה. הכול נובע מתוך הרצון לקבל, וההבדל הוא רק בזה, איך אנחנו מעבדים ומשתמשים בו כלפי הבורא שהוא טוב ומטיב, בזה שעובדים ב"אמונה למעלה מהדעת".

אם כל השינויים הרבים שמתרחשים בתוכנו תואמים לטוב ומטיב בדומה לאותה אימא שמבקשת מהילדים להיות טובים, אז הם נותנים לנו הבנה, הרגשה, השגת הבורא, שנולדת בתוכנו, ולא שמורדת מאיזה מקום מלמעלה.

זאת נקודה חשובה מאוד, מפני שהיא מכוונת אותנו לעבודה מעשית, בזה שמחייבת להתייחס נכון לכל מה שקורה בתוכנו ובקשר בינינו. כדאי לשים לכל זה לב, מפני שדווקא כאן אנחנו מגלים את הבורא. וזה מסמל, שהבורא מתגלה בינינו.

מתוך סדנת איחוד, 13.02.2014

ידיעות קודמות בנושא:
לשקוד על כתיבת "אותיות העבודה"
מוטבעים בחותמת של האור
מהו כלי (רצון) רוחני?

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest